Pædagogens grundbog om børnelitteratur

 

Bogen, der er den første af sin art for pædagoger, giver viden om, hvordan pædagoger kan arbejde reflekteret med deres brug af børnelitteratur, hvordan de kan indrette gode læsemiljøer og hvorledes de kan bruge arbejdet med børnelitteratur til at udvikle barnets personlige, sociale, kulturelle og sproglige kompetencer. Bogen kommer også med forslag til, hvilke genrer samlingen af børnebøger i daginstitutionen bør indeholde.

Pædagogens grundbog om børnelitteratur

henvender sig ikke alene til pædagogstuderende og undervisere på pædagogseminarerne, men også til uddannede pædagoger, der ønsker at blive klædt bedre på til at udvælge og arbejde med børnebøger i daginstitutioner. Hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål og litteraturliste til yderligere fordybelse. Refleksionsspørgsmålene vil være oplagte at bruge i en undervisningssammenhæng, så de studerende får mulighed for at drøfte holdninger og iagttagelser om formidling af børnelitteratur med hinanden eller som oplæg til et personalemøde i institutionerne, hvor drøftelserne kan give pædagoger mulighed for sammen at udvikle deres institutions litteraturpædagogik.

  • Antal sider128
  • Højde240 mm
  • Bredde168 mm
  • Dybde12 mm
  • Vægt298 g
  • FormatHæftet
  • ISBN9788763811040
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato20.08.2009
  • OmslagsgrafikerTove Krebs Lange

Køb eksempelvis bogen hos:

Forfatter

Caroline Sehested

Caroline Sehested (f. 1969) er cand.mag i litteraturhistorie og æstetik og kultur samt Master i børnelitteratur.

Caroline er forfatter til bøgerne Billedbogen i børnehaven - en praksisguide og Pædagogens grundbog om børnelitteratur.

Fotograf: Jacob Carlsen, 2023

Bøger i samme genre