Hvad skal vi med mennesker?

Læseprøve
Lytteprøve

Tager robotterne vores arbejde? Bliver kunstige intelligenser klogere end os? Er selvkørende biler til at stole på?

Denne bog giver den medrivende fortælling om menneskehedens tusinder af år gamle drøm om at skabe væsener, der ligner os selv. Denne drøm ligger ikke kun til grund for vor tids selvkørende biler og autonome krigsrobotter, men kan genfindes helt tilbage i antikke græske og bibelske myter. Mennesket har altid været både fascineret og skræmt ved tanken om kunstige intelligenser. Men i dag begynder fantasien at blive til virkelighed, og det medfører en lang række udfordringer og etiske dilemmaer: Hvad skal vi leve af, hvis robotterne tager vores arbejde? Og hvem skal bestemme over de kunstige intelligenser, når de bliver herrer over liv og død?

I Hvad skal vi med mennesker? diskuterer Peter Svarre de etiske dilemmaer, der følger med udviklingen. Han klæder læseren på til at forstå, hvad kunstig intelligens er, og hvordan den fungerer. Det er ikke så kompliceret, som det lyder, og vi bør alle blande os i diskussionen. Udviklingen handler nemlig ikke kun om robotterne, men også om os mennesker. For hvis robotterne vitterligt bliver så kloge, hvad skal vi så med mennesker?

  • Antal sider256
  • Højde231 mm
  • Bredde158 mm
  • Dybde22 mm
  • Vægt489 g
  • FormatHæftet
  • ISBN9788702265927
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato18.01.2019

Køb eksempelvis bogen hos:

Det mener anmelderne

Bøger af samme forfatter

Forfatter

Peter Svarre

Peter Svarre er en af landets førende autoriteter inden for sociale medier og digital strategi. Han er skribent, foredragsholder og ofte anvendt kommentator i radio og tv.
Peter Svarre er dog på alle måder en praktiker, som i over ti år har arbejdet med digitale og sociale strategier for danske og internationale virksomheder som Nike, Calsberg, Saxo Bank og Novo Nordisk.
Han har været Director of User Studies i Framfab, partner i Hello Group. Idag er han direktør for in2media og har siden 2010 haft sin egen virksomhed petersvarre.dk, som beskæftiger sig med strategisk rådgivning inden for digitale og sociale medier.

Bøger i samme genre