The New Danfoss

an exclusive insight into an industrial transformation

Hent forside

The reader gets unique insight into how a modern chief executive manages his enterprise. Read about Niels B. Christiansen’s strategy considerations, about his procedures and tools and what other leaders and enterprises can learn from Danfoss.

A mere two weeks before the financial crisis broke out in 2008, Niels B. Christiansen was appointed top executive of Danfoss with a staff of 23,000 employees. The crisis hit the enterprise hard, requiring the layoff of several thousands of employees. In spite of the crisis, Danfoss has succeeded in establishing a new, long-term strategy, which has attracted international attention, and Danfoss has since achieved more value creation than its competitors, such as the juggernauts German Siemens, American Emerson Electric and Swedish-Swizz ABB.

Here is the book that tells the story.

  • Antal sider364
  • Højde251 mm
  • Bredde180 mm
  • Dybde28 mm
  • Vægt881 g
  • FormatIndbundet
  • ForfatterNiels Lunde
  • ISBN9788702192025
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato29.03.2016
  • OversætterCarol Todd-Moir

VEJL. PRIS

500,00 kr.

Køb eksempelvis bogen hos:

Bøger af samme forfatter

Forfatter

Niels Lunde

Niels Lunde, født 1962, er uddannet cand.scient. pol. fra Aarhus Universitet og har iagttaget dansk erhvervsliv i mere end 25 år. Han startede karrieren som assistent for direktionen i Dansk Arbejdsgiverforening og har senere været erhvervsredaktør, ansvarshavende chefredaktør og direktør på Berlingske Tidende samt erhvervskommentator på Politiken. Niels Lunde er i dag chefredaktør på Børsen.

Han har gennemført en række lederuddannelser, bl.a. Senior Management-programmet hos den norske Orkla-koncern. Han er medlem af advisory boardet ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi på Copenhagen Business School og forfatter til en række anmelderroste bøger, bl.a. bestselleren MIRAKLET I LEGO fra 2012 og DET NY DANFOSS fra 2015.

Bøger i samme genre