Søren Schultz Jørgensen

Beskrivelse

SØREN SCHULTZ JØRGENSEN (tv.) er født 1967 og ph.d. i mediesociologi, cand.scient.pol. og journalist. Han har siden 2006 ejet og drevet den journalistiske udviklingsvirksomhed Kontrabande og er forfatter til en lang række analyser og udgivelser om journalistik og nyhedsmedier. Sørens ph.d.-afhandling "Gamle medier er også sociale" (2016) undersøger nyhedsmediernes sociale betydning i borgernes hverdagsliv. Han er desuden bestyrelsesmedlem i Den fynske Bladfond.

Foto: Heine Pedersen, 2018

Læs mere

Seneste udgivelse

Den journalistiske forbindelse

Det er tid til at underkaste den klassiske journalistik et kritisk serviceeftersyn og gøre op med en række af de dogmer, den har hvilet på i næsten 100 år.

På en rejse til 50 af de mest innovative nyhedsmedier og journalistiske tænkere i Europa og USA finder bogens forfattere ildsjæle, cases, inspiration og redskaber, som kan være med til at forny journalistikken og skabe nye, stærke forbindelser mellem borgere og medier.

Opskriften viser sig blandet andet at være en mere nærværende, involverende, aktiverende og fællesskabsorienteret journalistik.

Bøger af Søren Schultz Jørgensen