Log ind for at se din ønskeseddel
Har du endnu ikke en profil?
Hvorfor ikke gøre det og få alle fordelene.
Er du allerede medlem? Log ind herunder
Ved at oprette en profil accepterer du vores handelsbetingelser
Indtast din e-mail adresse og vælg et password for at oprette en profil
Vi bruger cookies på https://www.gyldendal.dk
Det gør vi for at sikre dig en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.
Læs mere om cookies
Kirsten Engholm Jensen er antropolog og cand.mag. og har en ph.d. i ledelse. Hun arbejder i MidtLab med innovative eksperimenter i og på tværs af den offentlige sektor og er medforfatter til Offentlig innovation (Børsens
Forlag, 2006) og Principper for offentlig innovation (Børsens Forlag, 2008).
Læs mere
Velfærdssamfundet står over for store udfordringer. Derfor har såvel regeringen som regioner og kommuner med fornyet kraft sat innovation på dagsordenen. I denne bog inviteres læseren med ind i nogle af de innovationsprocesser, der foregår i Danmark.
Vi følger udviklingen fra de første famlende skridt, til vi når frem til en offentlig innovation 2.0. Vi ser, hvordan hverdagsinnovation i en organisation kan vokse og vise sig effektiv. Og i den proces spiller især mellemlederen en vigtig rolle. Forfatterne giver også gode råd om, hvordan de offentlige topledelser kan arbejde med innovationsprocesser, lige som de også sætter fokus på medarbejdernes rolle.
Det er svært at komme fra de mange pæne ord om nytænkning til konkrete handlinger på velfærdsområderne – men det kan lykkes!
Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.
Der er ingen resultater på den søgning