Tænk som en munk

Læseprøve
Lytteprøve

Tænk som en munk er en guide til at finde ro og fred midt i hverdagens travlhed og larm – både den ydre og den indre larm. Forfatteren Jay Shetty voksede op i en familie, hvor det blev forventet af ham, at han blev enten læge, jurist – eller en fiasko. Og da han efter at have afsluttet sin bachelorgrad tog til Indien for at blive munk, var hans familie overbevist om, at han havde valgt det sidste. Han havde tidligere været fokuseret på, hvordan han kunne opnå succes, tjene penge og skabe sig en perfekt livsvej, men ved et foredrag med en munk en aften i London så han, hvordan en mand, der havde ladt alt, hvad vi normalt stræber efter, bag sig, virkede overraskende lykkelig og fredfyldt. Jay Shetty var munk i tre år og levede et på mange måder simpelt liv, fuld af meditation og andre former for spirituel praksis, men på opfordring af sin åndelige lærer lagde han munkeroben, tog hjem og begyndte at dele den visdom, han havde lært, med andre. Det er nemlig ikke nødvendigt at være munk for at drage nytte af de metoder, munke i årtusinder har udviklet til at opnå indre fred og balance. Tænk som en munk er inddelt i tre dele, der handler om at give slip, vokse som menneske og hjælpe andre. Bogen er fuld af inspiration, praktiske råd og øvelser – meditationer, visualiseringer og åndedrætsøvelser – som alle kan drage nytte af.

  • Antal sider368
  • Højde235 mm
  • Bredde158 mm
  • Dybde31 mm
  • Vægt547 g
  • FormatHæftet
  • ISBN9788702301502
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato21.09.2020
  • OversætterMorten Visby

Køb eksempelvis bogen hos:

Forfatter

Jay Shetty

Jay Shetty (f. 1987) er englænder, men bor nu i USA. Han har en bachelorgrad i økonomi og tre år som munk bag sig. Efter han lagde munkeroben, begyndte han at undervise i de teknikker og meditationsmetoder, han havde lært, og det er vokset til millioner af følgere på de sociale medier. Shetty har også en populær podcast, der ligger i top på både iTunes og Spotify, og har desuden holdt foredrag og seminarer for store firmaer som Google, Facebook, Coca Cola og Microsoft.

Bøger i samme genre