Få mere ud af (den tid du spilder på) sociale medier

Læseprøve

Bruger du for meget tid på de sociale medier? Eller gør din familie? Synes du, at dine venner deler mærkelige ting? Hvorfor er nogle helt stille på sociale medier, mens andre larmer og skriver konstant? Hvor mange rigtige venner kan man egentlig have på Facebook?

Trine-Maria Kristensen guider dig gennem fem zoner:

Personligheden: Har du indrettet dig på de sociale medier, så de passer til den, du er og de personlighedstræk du har? Læs om, hvorfor vi er så forskellige på sociale medier og hvordan du signalerer, hvem du er.

Nærheden: Truer sociale medier dine nære relationer? Og hvad kan du gøre ved det? Får du nok nærhed af at ses med dine bedste veninder på Instagram? Få mere viden om, hvordan sociale medier også kan fremme nærhed.

Venligheden: Hvordan udvider du din omgangskreds på sociale medier, hvis du har lyst til det?  Læs om hvordan venlighed og hjælpsomhed trives på skærmen og hvordan du selv bliver en god Facebook-ven?

Fagligheden: Kan du bruge sociale medier på arbejdspladsen eller i din branche? Eller til at dyrke dine fritidsinteresser? Se eksempler på, hvordan videndeling bliver lettere og får nye former på sociale medier.

Offentligheden: Er sociale medier det nye demokratiske forsamlingshus? De sociale medier kan bringe dig i dialog med politikere, kendte, ny mennesker ... og trolde. Lær hvordan du får mest muligt ud af at deltage i den offentlige debat på sociale medier.

Få mere ud af (den tid du spilder på) sociale medier får dig til at reflektere over, hvornår sociale medier er gavnlige og hjælpsomme. Eller hvornår de suger din energi eller opmærksomhed uden at give dig nok igen. Den giver dig et overblik, så du kan få mere ud af den tid du selv vælger at bruge på sociale medier.
 

  • Antal sider278
  • ISBN9788702234015
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato05.09.2017

Køb eksempelvis bogen hos:

Forfatter

Trine-Maria Kristensen

Trine-Maria Kristensen er cand. scient. soc. (PR) og rådgiver i digital kommunikation. Trine-Maria begyndte at blogge i 2004 og var medstifter af et af Danmarks første social media-bureauer i 2005 og har siden rådgivet en lang række virksomheder og organisationer om deres brug af sociale medier. Trine-Maria afholder kurser, holder foredrag og underviser i virksomheders strategiske og praktiske anvendelse af sociale medier. Igennem alle de år Trine-Maria har arbejdet med sociale medier, har hun interesseret sig for, hvordan vi er sociale, hvorfor vi opfører os, som vi gør, over for hinanden på de sociale medier og haft fokus på, hvordan vi får mest muligt ud af sociale medier, når de nu alligevel optager så meget af vores tid.

Bøger i samme genre