Planlæg kommunikationen

Læseprøve

I mange danske virksomheder sker kommunikationen tilfældigt, uhensigtsmæssigt og uplanlagt. Det medfører, at virksomhederne ikke får det optimale ud af indsatsen, at ressourcerne bruges ineffektivt, og at de med stor sandsynlighed vil gentage fejlene.

Bogen giver anvisninger til, hvordan man kan planlægge målrettede kommunikationsindsatser og har altså fokus på den proces, der ligger forud for selve kommunikationen. Gennem en række cases får du desuden indsigt i, hvordan planlægningen er grebet an andre steder, og hvilke konsekvenser det har haft.

Skal man altid lægge kommunikationsplaner? Svaret er: Ja! I alle situationer, hvor en afsender af et budskab ønsker at opnå noget bestemt hos en eller flere modtagere, vil det være formålstjenstligt at lægge en plan først. Jo mere bevidst planlægningen er, jo større er sandsynligheden for, at det går som forventet, og at du lærer noget af processen.
 

  • Antal sider274
  • ISBN9788702119022
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato21.10.2011

Køb eksempelvis bogen hos:

Forfatter

Tom Nervil

Tom Nervil, født 1959, har de seneste 15 år arbejdet målrettet med kommunikation og formidling det være sig i virksomheder med fokus på internet og markedsføring samt i forlagsbranchen og i større landsdækkende organisationer. Med afsæt i journalistikken og efterfølgende stillinger som nyhedsredaktør, forlagsredaktør, informationschef, funktionsleder, projektleder og kommunikationsrådgiver har Tom Nervil været godt rundt om forskellige tilgange til planlægning af kommunikationsindsatser til såvel internt som eksternt brug.
Tom Nervil er i dag kommunikationsrådgiver i Ældre Sagen ud og driver derudover sin egen kommunikationsvirksomhed, Nervil Kommunikation.

Bøger i samme genre