De fem dysfunktioner i et team
Dette er en fortælling, der afdækker de fem mest almindelige defekter i et samarbejde. Lencionis fortælling handler om, hvorfor samarbejdsevner er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed: Fordi det er noget, alle har svært ved.
Kathryn Petersen er nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S. Hun blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.
De fem dysfunktioner er:
• Fravær af tillid
• Konfliktskyhed
• Manglende commitment
• At undgå at holde hinanden ansvarlige
• Uopmærksomhed på resultater
Lencionis model viser, hvordan man kan overvinde de fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.
- Antal sider208
- ISBN9788702176230
- Udgave1
- Udgivelsesdato27.03.2015
- OversætterAnnette Rosenberg