De fem dysfunktioner i et team

Læseprøve
Lytteprøve

Dette er en fortælling, der afdækker de fem mest almindelige defekter i et samarbejde. Lencionis fortælling handler om, hvorfor samarbejdsevner er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed: Fordi det er noget, alle har svært ved.

Kathryn Petersen er nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S. Hun blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.

De fem dysfunktioner er:

• Fravær af tillid
• Konfliktskyhed
• Manglende commitment
• At undgå at holde hinanden ansvarlige
• Uopmærksomhed på resultater

Lencionis model viser, hvordan man kan overvinde de fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • Antal sider208
  • Højde215 mm
  • Bredde138 mm
  • Dybde18 mm
  • Vægt319 g
  • FormatHæftet
  • ISBN9788702176223
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato09.04.2015
  • OversætterAnnette Rosenberg

Køb eksempelvis bogen hos:

Bøger af samme forfatter

Forfatter

Patrick Lencioni

Patrick Lencioni, født 1965, er stifter af og direktør for The Table Group, som siden 1997 har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder med at skabe en sund organisation. Chefer og ledere overalt på kloden har taget hans grundtanker til sig, og hans principper er blevet brugt i både multinationale selskaber, små iværksættervirksomheder, professionelle sportshold, almennyttige organisationer, militæret, skoler og kirker.

Lencioni er forfatter til en lang række businessbøger, bl.a. DE FEM DYSFUNKTIONER I ET TEAM fra 2015 og DEN IDEELLE HOLDSPILLER fra 2017, som tilsammen har solgt over tre millioner eksemplarer på verdensplan. Han har desuden optrådt i Wall Street Journal, Harvard Business Review, Fortune, Bloomberg Businessweek og USA Today.

Bøger i samme genre