Sådan digitaliserer man en kop kaffe

Læseprøve
Lytteprøve

Innovation er noget af det, som etablerede organisationer taler allermest om, men også har allersværest ved at få til at lykkes. Alt for ofte ser man, at organisationer iværksætter innovationstiltag, som ikke giver de ønskede resultater, fordi de mangler et ambitiøst og strategisk innovationsdesign.

Bogen fortæller:

  • Hvordan man bedst forbereder sin organisation til innovation.
  • Hvilke mekanismer, der risikerer at svække organisationens innovationskraft.
  • Hvorfor virksomheden skal arbejde med tre typer innovation:
    • Den optimerende som de fleste allerede er mestre i.
    • Den augmenterende som opgraderer organisationens kerne og udvikler innovationskulturen.
    • Den muterende som udfordrer organisationens kerne og udforsker, hvilken organisation man vil være på langt sigt.

Læseren får en grundig indføring i, hvordan man som etableret virksomhed opnår varige resultater med innovation. Kris Østergaard tager læseren med verden rundt til virksomheder som Amazon, Grundfos, Google, der nu er blevet til Alphabet, og Mærsk – virksomheder, der på hver deres måde har investeret i at fremtidssikre deres organisationer gennem innovation.

  • ISBN9788702266849
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato01.03.2019

Køb eksempelvis bogen hos:

Det mener anmelderne

Forfatter

Kris Østergaard

KRIS ØSTERGAARD er forfatter, foredragsholder, underviser og internationalt anerkendt innovationsekspert med særligt fokus på, hvad store, etablerede organisationer skal gøre for at sætte sig i førersædet og få det maksimale udbytte af både teknologiske og menneskelige ressourcer.

Kris Østergaard er medstifter af flere organisationer, herunder det oplevelsesøkonomiske designbureau DARE2, accelerator-programmet Thinkubator, co-working-spacet DARE2mansion og senest uddannelsesinstitutionen SingularityU Nordic.

Foto: Georgi Radev

Bøger i samme genre