Læseprøve

Det er ikke kun de få, der kan være talentfulde. Talent er noget særligt, men man behøver hverken være Mozart, Picasso eller von Trier for at være talentfuld. Det er faktisk muligt for os alle at finde og udvikle vores egne og andres talenter.


I denne bog bider Claus Buhl sig fast i spørgsmålet om, hvordan man finder og fremmer et talent. Han søger hjælp hos verdens førende forskere for at få fat i den bedste viden, der er på området, og undersøger og interviewer virkelige talenter, som har fået succes - i jagten på de elementer i deres udvikling, der har været de afgørende. Claus Buhl vil finde ud af, om elementerne kan kopieres, så vi kan håndtere dem og bruge dem bevidst. For hvis de kan kopieres, så kan elementerne ikke alene fremme de fås talenter, men løfte talenterne frem hos os alle.


Med resultater fra aktuel forskning, med masser af eksempler og igennem en række nye interviews med bl.a. designeren Per Mollerup, filminstruktøren Kristian Levring, komponisten Anders Brødsgaard og grøn-marketing pioneren John Grant, fortæller Claus Buhl engagerende og inspirerende om betingelserne for at finde og udvikle et talent. 

 

Læs også Claus Buhls artikel på Kforum om talent.

 

 

  • Antal sider229
  • ISBN9788702107067
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato31.03.2011

Køb eksempelvis bogen hos:

Bøger af samme forfatter

Forfatter

Claus Buhl

Claus Buhl, ph.d, er forfatter og virksomhedsrådgiver med speciale i kreativitet og oplevelsesøkonomi. Han er formand for det ekspertudvalg, som rådgiver regering og folketing om etablering af oplevelseszoner i Danmark. I 2009 blev han udnævnt til dansk ambassadør for kreativitet og innovation i anledning af EU’s år for kreativitet og innovation. Han har tidligere været forbrugerforsker på Copenhagen Business School.

Claus Buhl er en efterspurgt og underholdende foredragsholder om kreativitet, talent og oplevelser. Og så står han bag en velbesøgt blog, www.buhl.dk/blog, der behandler aktuelle emner inden for kreativitet, oplevelsesøkonomi og talentudvikling.

Claus Buhl er forfatter til bøgerne Marketing & Semiotik (sammen med sociologen Henrik Dahl), Det lærende Brand og Kreativitet - Danmarks vigtigste Råstof. Han er derudover bidragyder til adskillige tidsskrifter, antologier og fagbøger.

Bøger i samme genre