CSR med succes

Læseprøve

Corporate sociale responsibility, virksomhedernes sociale ansvar – eller blot CSR – har de senere år stået højt på dagsordenen i en lang række virksomheder. Ønsket om at medvirke til en bæredygtig fremtid har fået virksomheder til at sætte fokus på CSR. Men mange har også måttet erfare, at der kan være langt fra de gode intentioner til rent praktisk at indføre CSR i virksomheden.

Denne bog bygger bro imellem CSR i teorien og CSR i praksis og fokuserer på, hvordan ledere og medarbejdere integrerer CSR i virksomhedens strategi og forretning. Den beskæftiger sig med alle virksomhedstyper, både store, små, offentlige og private samt produktions- og servicevirksomheder og viser, hvordan man kan arbejde med CSR både i den daglige ledelse og i så forskellige funktioner som produktion, indkøb, udvikling/innovation, kommunikation, salg, HR og administration.

Bogen henvender sig både til praktikere, der i det daglige skal sikre, at virksomheden bidrager til en bedre verden, og til teoretikere, der arbejder med CSR og søger viden om effektiv CSR-integration.

  • Antal sider326
  • ISBN9788702123869
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato29.05.2012

Køb eksempelvis bogen hos:

Forfatter

Annabeth Aagaard

Annabeth Aagaard, cand.merc. og ph.d., har i 20 år arbejdet som leder, projektleder og rådgiver inden for kommunikation og strategisk ledelse. I hendes rådgivningsvirksomhed, Den Vidende Virksomhed, rådgiver hun en række af Danmarks største virksomheder om strategisk udvikling og ledelse, innovation og videndeling. Hun har skrevet syv ledelsesbøger heriblandt den anmelderroste Idea & Innovation Management and Leadership (2011) samt utallige artikler og kronikker om ledelse. Desuden har hun de seneste fem år arbejdet som ledelsesforsker og assistant professor på Syddansk Universitet.

Bøger i samme genre