Læseprøve

Det er de færreste, der ved, hvad kompleksitet gør ved forretningen – og især hvad man kan gøre ved det.

Så hvor starter toplederen, når kompleksitet æder 40 % af profitten? Kompleksiteten er på spil, hvis virksomheden har tusindvis af produkter i porteføljen, mens kun et fåtal er aktive og profitable. Eller hvis organisationen kører i bakgear, fordi kritiske beslutninger drukner i et hav af udvalg med uklare mandater og roller.

Her bør toplederen tage affære og følge Nørgaard og Lykkes anbefalinger om, hvordan ledelsen sikrer en balance mellem kompleksitet i kerneforretningen og enkelhed i den øvrige organisation. Via erfaringer fra blandt andet LEGO, Danfoss og TDC viser de, at vilkårene for succes opstår, når ledelsen sætter rammer for virksomhedens portefølje, processer og projekter. Undervejs får toplederen en trinvis tilgang til at arbejde strategisk med kompleksitet og derved til at indfri det største potentiale, mange virksomheder uvidende går glip af.
 

  • Antal sider181
  • ISBN9788702163537
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato26.08.2014

Køb eksempelvis bogen hos:

Bøger af samme forfatter

Bøger i samme genre