Morten Münster

Beskrivelse

Morten Münster (f. 1980). Rådgiver inden for adfærdsdesign, forfatter og foredragsholder. Han har skrevet to bestsellere om adfærd: Personlig indflydelse (2013) og Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag (2017).

Morten Münster arbejder med at implementere adfærdsdesign i danske og globale virksomheder - herunder Novo Nordisk, Nordea, Adidas, Leo Pharma, NATO, Siemens og en lang række offentlige organisationer og interesseorganisationer.

Derudover er han fast skribent for Børsen, hvor han i sin populære blog skriver om adfærd.

I september 2020 udkommer Jytte vender tilbage, der har undertitlen: Den umoderne guide til at skabe forandringer mod alle odds. Bogen er - ligesom Jytte fra Marketing - målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

mortenmunster.com

Fotograf: Michael Falgren, 2018

Læs mere

Seneste udgivelse

Jytte vender tilbage

Morten Münster er tilbage med opfølgeren til Jytte fra marketing er desværre gået for i dag. Og han er mere veloplagt end nogensinde. I sædvanlig humoristisk skrivestil leverer han i Jytte vender tilbage en praktisk guide til at lykkes med at skabe forandringer. 

En af bogens centrale pointer er, at de fleste organisationer lider af forstoppelse. Der ryger en masse ind, men der kommer ikke særlig meget ud. Jytte vender tilbage er sveskejuicen, der sætter gang i systemet.

Proppet med hverdagseksempler sætter han fingeren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, når det handler om forandring.

I bogen finder du blandt andet ud af

  • Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt
  • Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede
  • Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment)
  • Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’
  • Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet
  • Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøs

Bogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.