The New Danfoss

Læseprøve

For the first time, one of the country’s largest enterprises has given an author unrestricted access to internal documents from its strategy process.

The reader gets unique insight into how a modern chief executive manages his enterprise. A book about Niels B. Christiansen’s strategy considerations, about his procedures and tools and what other leaders and enterprises can learn from Danfoss.

A mere two weeks before the financial crisis broke out in 2008, Niels B. Christiansen was appointed top executive of Danfoss with a staff of 23,000 employees. The crisis hit the enterprise hard, requiring the layoff of several thousands of employees. In spite of the crisis, Danfoss has succeeded in establishing a new, long-term strategy, which has attracted international attention, and Danfoss has since achieved more value creation than its competitors, such as the juggernauts German Siemens, American Emerson Electric and Swedish-Swizz ABB.

  • Antal sider364
  • ISBN9788702192452
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato29.03.2016

Køb eksempelvis bogen hos:

Bøger af samme forfatter

Forfatter

Niels Lunde

Niels Lunde, født 1962, er uddannet cand.scient. pol. fra Aarhus Universitet og har iagttaget dansk erhvervsliv i mere end 25 år. Han startede karrieren som assistent for direktionen i Dansk Arbejdsgiverforening og har senere været erhvervsredaktør, ansvarshavende chefredaktør og direktør på Berlingske Tidende samt erhvervskommentator på Politiken. Niels Lunde er i dag chefredaktør på Børsen.

Han har gennemført en række lederuddannelser, bl.a. Senior Management-programmet hos den norske Orkla-koncern. Han er medlem af advisory boardet ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi på Copenhagen Business School og forfatter til en række anmelderroste bøger, bl.a. bestselleren MIRAKLET I LEGO fra 2012 og DET NY DANFOSS fra 2015.

Bøger i samme genre