Virksomhedens omdømme

Læseprøve

Det er PR-specialistens opgave at pleje og udvikle virksomhedens relationer, så virksomheden får styrket sit omdømme.

Denne bog giver os historien om public relations som akademisk og praktisk fag. Og derefter – ved hjælp af teori, cases og redskaber – behandler den emner som kommunikationsstrategi, public affairs, medierelationer, krisekommunikation og issues management. Vi introduceres til PR-paradigmet, den første samlede model på dansk for faget public relations.

Public relations er fremtidens kommunikationsfag. Faget beskæftiger sig både med samfund, organisation og kommunikation og forankrer virksomhedens kommunikation i virksomheden – og virksomheden i det omkringliggende samfund.? Public relations tilbyder gode svar på de stigende krav fra virksomhedens mange forskellige stakeholdere. Kunder, leverandører, investorer, journalister og myndigheder har alle en holdning til de virksomheder, de har med at gøre.

Bogen er skrevet til alle, der beskæftiger sig med public relations, men som ofte kalder deres fag noget andet: Information, strategisk kommunikation, pressearbejde, stakeholdermanagement eller krisekommunikation.
 

  • Antal sider292
  • Højde232 mm
  • Bredde159 mm
  • Dybde25 mm
  • Vægt564 g
  • FormatHæftet
  • ISBN9788702157338
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato22.09.2014

Køb eksempelvis bogen hos:

Bøger af samme forfatter

Forfatter

Kresten Schultz Jørgensen

Kresten Schultz Jørgensen, cand.scient.pol., har arbejdet med strategisk kommunikation – som chefredaktør, kommunikationsdirektør i CocaCola Company og på Det Kongelige Teater og fra 2007 som adm. dir. i rådgivningsvirksomheden LEAD Agency.

Bøger i samme genre