Når forretningen kommunikerer

Læseprøve

Alle forholder sig hele tiden på kryds og tværs til virksomheders gøren og laden. Så hvordan kan ledelsen bruge kommunikation til at skabe bedre forretning? Og hvordan kan ledelsen skære igennem de utallige forslag om synliggørelse, politisk indflydelse, forandringsprojekter, sociale medier og kampagner? At balancere i alt dette er den nye strategiske udfordring for topledelsen.

 

Når forretningens kommunikerer

giver ledelsen i det private og det offentlige håndfaste anvisninger til, hvordan den skaber strategier på områder, som traditionelt opfattes som ”bløde”. Bogens mange instruktive modeller og eksempler viser skarpe scenarier og giver råd til, hvordan kommunikationsprocesser kan løfte hele organisationen ved at:

    

- skærpe brandretning og innovation

- få sine politiske interesser og relationer udviklet

- få succes med forandringer



   

Jesper Højberg Christensen

punkterer en række myter og udfordrer blandt andet de paradigmer, hvor man i virksomheden tænker medier i stedet for forretning, discipliner i stedet for integration og central styring i stedet for netværk og empowerment.

Jesper Højberg Christensen blev udnævnt til adjungeret professor på CBS den 12. maj 2010. 

 

Læs et gratis kapitel fra Når forretningen kommunikerer.

 


 

  • Antal sider374
  • ISBN9788702108514
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato31.03.2011

Køb eksempelvis bogen hos:

Forfatter

Jesper Højberg Christensen

Jesper Højberg Christensen, født i 1955, har i 25 år været med til at tegne kommunikationsbranchen og begrebet strategisk kommunikation. Han har rådgivet mange topledelser i private og offentlige virksomheder i strategisk kommunikation, branding, forretningsudvikling og forandringsprocesser. Han underviser og er oplægsholder på en god del af de 30 institutter og deres master- og diplomuddannelser, hvor der undervises i ledelse, kommunikation og branding, og han er medforfatter af en række bøger og artikler.

Jesper Højberg Christensen er stifter af og bestyrelsesformand for Advice Ledelses- og kommunikationsrådgivning A/S, Advice Digital A/S Kommunikationsforum.dk, samt bl.a. medstifter af GroupCare, Nidab, Kommunikationskompagniet, Blue Pen og forsknings-akademiet Academy A.

Bøger i samme genre