Hvad tæller nu?

Læseprøve

Gary Hamel opfordrer os til at gentænke vores grundlæggende antagelser om ledelse, arbejdsliv og organisation. Han spørger: Hvad er de fundamentale ting, der afgør, om din virksomhed vil gro eller visne i de kommende år? Svaret findes i fem uomgængelige ‘vækstfremmere’…

 

Værdier: Tilliden til store virksomheder er historisk lav, og der er brug for at genskabe kapitalismens etiske fundament.

Innovation: Sand innovation er det bedste grundlag for virkelig vækst og er det eneste forsvar mod hård konkurrence. Men i mange virksomheder bliver det ved snakken.

Omstillingsparathed: Verden forandrer sig eksponentielt, og for at trives må organisationer slippe inertien og opbygge deres fordele. De må være lige så foranderlige som deres omverden.

Passion: Passion er det, der gør forskellen mellem ‘inspireret’ og ‘uinteressant’. Ligegyldighed er en hæmsko, og succes afhænger af medarbejdernes gejst.

Ideologi: Nutidens virksomheder har brug for mere end bedre praksisser – de har brug for bedre principper. Kontrol og bureaukrati har spillet fallit. Det er tid til en ny ideologi baseret på frihed og selvbestemmelse.

 

Vi skal hele tiden være et skridt foran vores konkurrenter, og vi skal fokusere på at skabe værdi, hvis vi skal lykkes i det 21. århundrede. Med bogen her får vi de rigtige værktøjer til at gennemføre denne opgave.

  • Antal sider352
  • ISBN9788702126075
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato04.05.2012

Køb eksempelvis bogen hos:

Forfatter

Gary Hamel

Gary Hamel har været tilknyttet London Business School i snart 30 år. Han er grundlægger af den californiske tænketank The Management Lab, og hans seneste initiativ er The Management Innovation eXchange (managementexchange.com), der sigter mod at genopfinde ledelse via åben innovation. Hamel har skrevet en række bøger, deriblandt Fremtidens ledelse, og utallige artikler til bl.a. Harvard Business Review, Wall Street Journal og Financial Times. Han virker også som konsulent og har forestået forandringsinitiativer i en række af verdens store virksomheder.

Bøger i samme genre