Christian Madsbjerg

Et glimt af klarhed

Sådan skaber bløde videnskaber hårde resultater

350,00

  • Læs udsnit af bogen
  • Tilføj til ønskeliste
  • Flere detaljer
  • Type : Hæftet
  • isbn : 9788702140095
  • Udgave : 1
  • Udgivelsesdato : 26-08-2015
  • Sideantal : 216
  • Oversætter :
  • Illustrator :
  • Omslagsgrafiker : Katharina Berggreen

I Et øjeblik af klarhed forklarer Christian Madsbjerg og Mikkel B. Rasmussen, hvorfor standardiseret managementtænkning er hæmmende for vores business-formåen, og hvordan vi ved at ændre vores traditionelle tankegange og handlemåder opnår en større indsigt i menneskers adfærd, en indsigt der gennem bløde videnskaber giver hårde resultater. Forfatterne har et formål, de vil vise at der er andre og bedre måder at forstå mennesker på – hvad enten de er forbrugere, kunder, medarbejdere eller vælgere. Ved hjælp af humanvidenskaberne introducerer de en ny måde at forstå menneskelig adfærd på. Forfatterne argumenterer for nye værktøjer som gør os i stand til at forstå de ”bløde” faktorer, som påvirker folks købemønstre og forbrugsvaner.

Bogen er baseret på erfaringer fra forfatternes samarbejde med Lego, Samsung, Adidas, Intel, IBM og Coca-Cola, og den vil lære os at forstå mennesket i dets miljø – hvordan det bor, hvad det tænker og gør, dets vaner og verdensforståelse. Vi kan bruge sensemaking (forståelse, fortolkning og placering af viden i rette sammenhæng) til at opnå en bedre forståelse af den markedsdynamik, vi befinder os i. Hvis sensemaking og lignende metoder fra humanvidenskaberne bruges på den rigtige måde, kan de give os ”et øjeblik af klarhed”, som de traditionelle managementværktøjer ikke kommer i nærheden af.

Læs mere
  • Læs udsnit af bogen

Christian Madsbjerg , Mikkel B. Rasmussen

Et glimt af klarhed

Sådan skaber bløde videnskaber hårde resultater

I Et øjeblik af klarhed forklarer Christian Madsbjerg og Mikkel B. Rasmussen, hvorfor standardiseret managementtænkning er hæmmende for vores business-formåen, og hvordan vi ved at ændre vores traditionelle tankegange og handlemåder opnår en større indsigt i menneskers adfærd, en indsigt der gennem bløde videnskaber giver hårde resultater. Forfatterne har et formål, de vil vise at der er andre og bedre måder at forstå mennesker på – hvad enten de er forbrugere, kunder, medarbejdere eller vælgere. Ved hjælp af humanvidenskaberne introducerer de en ny måde at forstå menneskelig adfærd på. Forfatterne argumenterer for nye værktøjer som gør os i stand til at forstå de ”bløde” faktorer, som påvirker folks købemønstre og forbrugsvaner.

Bogen er baseret på erfaringer fra forfatternes samarbejde med Lego, Samsung, Adidas, Intel, IBM og Coca-Cola, og den vil lære os at forstå mennesket i dets miljø – hvordan det bor, hvad det tænker og gør, dets vaner og verdensforståelse. Vi kan bruge sensemaking (forståelse, fortolkning og placering af viden i rette sammenhæng) til at opnå en bedre forståelse af den markedsdynamik, vi befinder os i. Hvis sensemaking og lignende metoder fra humanvidenskaberne bruges på den rigtige måde, kan de give os ”et øjeblik af klarhed”, som de traditionelle managementværktøjer ikke kommer i nærheden af.

Læs mere

350,00

  • Tilføj til ønskeliste
  • Flere detaljer
  • Type : Hæftet
  • isbn : 9788702140095
  • Udgave : 1
  • Udgivelsesdato : 26-08-2015
  • Sideantal : 216
  • Oversætter :
  • Illustrator :
  • Omslagsgrafiker : Katharina Berggreen

350.00

  • Tilføj til ønskeliste
  • Flere detaljer
  • Type : Hæftet
  • isbn : 9788702140095
  • Udgave : 1
  • Udgivelsesdato : 26-08-2015
  • Sideantal : 216
  • Oversætter :
  • Illustrator :
  • Omslagsgrafiker : Katharina Berggreen

Stock : 731 IsEbook : False IsSoundBook : False SampleUrl :

Tilmeld dig vores nyhedsbrev