Lederens GPS til sociale medier

Læseprøve

Skal topledere blogge? Skal ledere være venner på Facebook med sine medarbejdere? Er det okay ikke at svare på et spørgsmål på Instagram? Og hvad er det lige med Snapchat? Mange topledere vil gerne prioritere de sociale medier højere, men har svært ved at omsætte det til en praksis i hverdagen.

Selvom man som topleder ikke nødvendigvis skal gå forrest på sociale medier, er det en forudsætning for at drive forretning, at man følger med den teknologiske udvikling og har blik for kundernes forandrende adfærdsmønstre.

Bogen er bygget op om fire områder i lederens GPS for sociale medier: Formål, færdigheder, medarbejdere og kunder. Det giver fire perspektiver på sociale medier og forhåbentlig svar på de spørgsmål, topledere har til sociale medier.  Bogen giver inspiration og viden til, hvordan topledere kan navigere digitalt med afsæt i formål og medarbejdernes og kundernes behov.

Gyldendal Business Singler er korte og koncentrerede tekster, som du kan læse for hurtigt at sætte dig ind i et emne. Efterfølgende kan man opsøge mere viden, hvis man vil have emnet uddybet.

  • Antal sider48
  • ISBN9788702190878
  • Udgave1
  • Udgivelsesdato25.01.2016

Køb eksempelvis bogen hos:

Bøger af samme forfatter

Forfatter

Astrid Haug

Astrid Haug, født 1978, er selvstændig rådgiver og hjælper virksomheder og organisationer med strategisk brug af sociale medier. Hun er formand for Dansk Kommunikationsforening og har bl.a. udgivet LYT TIL ELEFANTERNE – DIGITAL KOMMUNIKATION I PRAKSIS i 2009 sammen med Anna Ebbesen og SIG DU KAN LI MIG - INDHOLDSSTRATEGI FOR SOCIALE MEDIER .

Astrid Haug er uddannet cand.mag. i medievidenskab og har de seneste ti år arbejdet med den nyeste udvikling inden for sociale medier og politisk kommunikation, herunder som community manager på Berlingske, pressechef i Københavns Kommune og på Christiansborg, særlig rådgiver i Kulturministeriet samt som frivillig kampagnemedarbejder for Demokraternes præsidentkandidat John Kerry i 2004.

Bøger i samme genre