Mikkel Jørnvil Nielsen

Beskrivelse

Mikkel Jørnvil Nielsen har arbejdet med kommunikation og markedsføring i 20 år inden for rejsebranchen, luftfart og den finansielle sektor. Senest arbejdede han som kommunikationschef for Handelsbanken, hvor han havde ansvar for kommunikation og markedsføring, og indgik i den øverste ledelsesgruppe. Mikkel er bl.a. uddannet diplomjournalist fra UPDATE og akademiøkonom i kommunikation fra Niels Brock. I marts 2012 startede Mikkel som selvstændig. Han underviser og holder foredrag, driver sit eget kommunikationsbureau og debuterer som forfatter med Farvel til flokken. Mikkel er 40 år og bor i Dragør med sin kone og sin datter.

Du kan linke til Mikkel via Facebook eller Linkedin eller skrive til ham på adressen mikkel@jornvil.dk.

www.jornvil.dk

Læs mere

Seneste udgivelse

Farvel til flokken

Farvel til flokken giver ny inspiration til, hvordan man som kommunikatør kan skærpe sit fokus, så man i højere grad bidrager til forretningen og løser organisationens behov. Det er en konkret og hurtig læst bog , der giver valuta for pengene ved at komme med konstruktive forslag og enkle holdninger til alle, der ønsker at få mere ud af deres kommunikationsarbejde og få bedre gennemslagskraft i organisationen.

At kunne kommunikere ordentligt og effektivt med sine stakeholdere er en afgørende faktor for de fleste organisationer, og spørger man ledere om, hvad de vil beskrive som den vigtigste, enkeltstående ledelsesdisciplin, vil mange svare "kommunikation". Det burde skabe optimale forudsætninger for alle, der arbejder professionelt med faget. Alligevel finder mange kommunikatører det svært at kunne forklare eksakt, hvad deres arbejde bidrager med, og de føler et pres for at kunne dokumentere deres eksistensberettigelse over for ledelsen.

Med Farvel til flokken tager forfatteren, Mikkel Jørnvil Nielsen, fat i denne problemstilling, og kommer i bogens seks kapitler med konkrete indspil til, hvordan man med relativt simple midler kan skabe mere værdi. Bogens hovedbudskaber handler om:

1. At vise sit værd – i stedet for at bevise det

2. At se sig selv som en leder – og ikke som konsulent

3. At plukke de lavthængende frugter

4. At få omkostningerne ned og effektiviteten op

5. At forstå forretningen

6. At skabe kontinuitet med gode, gamle dyder

Farvel til flokken opfordrer læseren til at få en bedre forståelse for forretningen og helheden, før man tager fat i den kommunikative værktøjskasse. Ved at orientere sig ud fra en helhedsforståelse, og ved at tage et reelt medansvar for forretningen, positionerer man sig langt bedre til at træde ind i den ledelse, som mange kommunikatører drømmer om at blive en del af. Forfatteren giver gennem cases og klare holdninger eksempler på, hvordan det kan lade sig gøre.

Læs anmeldelse på Kommunikationsforum

Læs anmeldelse på dknyt

Berlingske gav bogen fem stjerner og skrev bl.a.: "Farvel til flokken er den kommunikationsbog, der har manglet på dansk om dette spændingsfelt mellem stab og linjen."

 

Bøger af Mikkel Jørnvil Nielsen

Tilføj til ønskeliste

Farvel til flokken