Kresten Schultz Jørgensen

Beskrivelse

Kresten Schultz Jørgensen, cand.scient.pol., har arbejdet med strategisk kommunikation – som chefredaktør, kommunikationsdirektør i CocaCola Company og på Det Kongelige Teater og fra 2007 som adm. dir. i rådgivningsvirksomheden LEAD Agency.

Læs mere

Seneste udgivelse

Følelsernes politik

Der findes to slags politikere: Dem, der sikkert har ret i deres udtalelser, men som ikke vedkommer os – og dem, som slet ikke har ret, men som trods alt berører os. Følelserne spiller en afgørende rolle i politik. Tal og data er mindre vigtige. Kun den politiker, som taler til vores følelser, vinder næste valg.

Vi vælger med følelserne og begrunder først derefter med fornuften. De ansvarlige politikere skal altid begrunde deres idealer i menneskers følelsesliv. De skal tale det demokratiske sprog – det sprog, der giver plads til både fornuft og følelser, fordi følelser nu engang styrer menneskers beslutninger.

På samme vis skal medierne generobre sandheden og rollen som folkestyrets samlingspunkt. Og borgerne skal være deres medborgerskab bevidst, det vil sige søge indsigt og ansvar snarere end blot friheden til at mene hvad som helst på de sociale medier.

Bøger af Kresten Schultz Jørgensen