Erhverv, Ledelse & Arbejdsliv
 
 
 
 
Find titel i denne kategori
Søg
 
 
 
 
Sortering Vis pr. side Visning
Resultat: 1-24 (af 222)   Side: 1 2 3 ... 10  Forrige  
  •  
     
     
     
    Dit personlige ledelsesrumDit personlige ledelsesrumDorte Cohr Lützen, Birgitte LønborgDen offentlige leder skal kunne levere offentlige ydelser i høj kvalitet i samspil med medarbejderne. Lederen træder ikke længere ind i en fast rolle, men træder i dag i karakter ved at skabe sit eget ledelsesrum. Ledelsesrummet skal fyldes ud og hele tiden skabes på ny. Bogens forfattere har på baggrund af deres erfaring med offentlige ledere, udvalgt otte rum, som er vigtige for den engagerede leder at fylde ud og arbejde med for at opnå succes med ledelse. Rummene er: • Vilkår og kontekst for ledelse i dag • Senmoderne lederroller • Lederen som autoritet • Lederens kompetencer til effektiv kommunikation • Følelser på jobbet • Brug følelserne med fornuft • Hvordan udvikler du dig selv som leder? • Få styr på hverdagens ledelse Med praktiske eksempler, teori og refleksionsværktøjer hjælper denne bog lederen med at indrette sit personlige ledelsesrum. Bogen inspirerer lederen til at tænke over og udvikle sin personlige ledelsesstil og tilpasse den til netop de behov og situationer, som lederen møder i dagligdagen.  
  •  
     
     
     
    Service er marketingService er marketingSøren BechmannDet danske serviceniveau er mange steder elendigt. Vi affinder os med, at der er ansat ungarbejdere uden det mest basale kendskab til ydelse og produkt, kunde og virksomhed. Men service spiller en uhyre central rolle for en kundes opfattelse og vurdering af en virksomhed. Markedsføring kan ikke konkurrere med en kundes konkrete oplevelse af betjening, af et opkald eller af den måde, en virksomhed håndterer reklamationer på. Denne bog giver konkrete forslag til, hvordan man kan arbejde med at forbedre eksisterende serviceydelser og udvikle nye. Hvordan man kan tilrettelægge og designe attraktive kundeoplevelser?  Hvordan kan man arbejde med servicebevis og på den måde håndgribeliggøre serviceydelser og give kunden en bedre kvalitetsoplevelse? I bogen kan du finde inspiration og metoder til, hvordan man kommer videre og seriøst kan arbejde med at forbedre sin virksomheds serviceniveau. Læs blandt andet om: • Tilrettelæggelse af den attraktive kunderejse • Servicebeviset • Reklamationsstrategier som vender utilfredse kunder til loyale kunder • Identifikation, prioritering og kvalitetssikring af touchpoints • Drift og implementering af serviceydelser  
  •  
     
     
     
    Cultural Intelligence for Stone-Age BrainsCultural Intelligence for Stone-Age BrainsDennis NørmarkRegardless of whether we want to deal with the Chinese, integrate staff from India or work with various different regions in the same country, cultural habits are there to trip us up. Conventional thinking and lack of cultural intelligence constantly wreck masses of opportunities. And if you are one of those expats here in the Kingdom of Denmark, then you have bigger challenges than most. According to studies around a third of highly skilled people who move to Denmark get negatively surprised by the cultural differences. But that’s not very surprising. In the social sciences it’s nothing new that Denmark and the rest of Scandinavia are significantly culturally different from a lot of other places in the world. You can’t find a country with more trust, less religiousness, a greater emphasis on equality but also a significant tendency to social reclusiveness and much more. But why are they so different and how do you crack the code of Danish society? Dennis Nørmark has written an easy-to-read and practical book. With specific examples, funny anecdotes and thorough research, he gives us a solid tool for collaboration and co-existence. First and foremost about encounters with Danes, but he also gives examples from the whole world in this easy-to-read handbook about how we can take control of our most primitive instincts and turn cultural problems into opportunities. The book is also available in Danish.
  •  
     
     
     
    Konfliktens anatomiKonfliktens anatomiThe Arbinger InstituteEn bog, som tager fat i roden af alle konflikter: hvordan vi ser hinanden. De fleste konflikter opstår, fordi vi ikke har tilstrækkelig fornemmelse for den person, vi står over for, eller fordi vi selv i forvejen er præget af forventninger og krav. Forretningsmanden Lou er, hårdt presset af sine kone, taget til Arizona for at deltage i et forældrekursus på et behandlingssted for belastede unge. Lou håber på, at behandlingen vil fikse hans søn, men filosofien på stedet er, at forældrene også skal forandre sig, hvis de unges forandring skal vare ved. Lou er kritisk og negativ, men gennem kurset får han mulighed for at se på sit liv med nye øjne og opdager, at han selv bærer en stor del af ansvaret for konflikterne i sit liv. Og derfor også har nøglen til at gå i gang med at løse dem. Gennem fortællingen om Lou peger Konfliktens anatomi på det helt grundlæggende problem, at vi ikke kan se, at det er os selv, der har et problem – og ikke kun alle de andre. Når vi opdager det, behøver vi ikke længere at opfatte os selv som ofre for det, vi ser som andres inkompetence og urimeligheder, men kan finde bedre og overraskende enkle løsninger på vores problemer.    
  •  
     
     
     
    OW BunkerOW BunkerJakob SkouboeErhvervsjournalist Jakob Skouboe har talt med en lang række af de tidligere ansatte i OW Bunker. Her kommer insiderberetningen om, hvad der foregik inde bag murene i OW Bunker. Læs om, hvad de tidligere ansatte fortæller om OW Bunker: Hvad var OW Bunker for en virksomhed? Hvorfor havde man aldrig hørt om den før kollapset? Det er en fortælling om at være glad for sit arbejde, om hvordan det kunne gå så galt, om risikostyring eller mangel på samme, om at få bonus på flere millioner eller at tabe det samme, om grådighed – og om hele det dramatiske forløb, der førte til virksomhedens kollaps.    
  •  
     
     
     
    Stå fastStå fastSvend BrinkmannSvend Brinkmanns svar til den enorme mængde af selvhjælpsbøger er denne 7 trinsguide: 1. Hold op med at mærke efter i dig selv 2. Fokuser på det negative i dit liv 3. Tag nej-hatten på 4. Undertryk dine følelser 5. Fyr din coach 6. Læs en roman – ikke en selvhjælpsbog eller en biografi 7. Dvæl ved fortiden Den udviklingstvang, som præger vores kultur, gør os blinde for de væsentligste ting i livet som pligtfølelse, værdighed og sindsro. Svend Brinkmann gør op med den stædige selvudviklingsindustri inden for arbejdsliv, uddannelse og privatlivet og formulerer en modstand mod tidens krav til evig omstilling og forandring. Brinkmann med et glimt i øjet, hvordan man affinder sig med sig selv, kommer uden om uhæmmet positiv tænkning og opnår en mere realistisk livsindstilling.  
  •  
     
     
     
    Vi vinder når vi vågnerVi vinder når vi vågnerAnders Krab-JohansenAnders Krab-Johansen, chefredaktør på Dagbladet Børsen, har et opråb til Danmark: Vores velstand er blevet en sovepude, hvor vi putter os med troen på, at job og vækst vender tilbage af sig selv. Vi tager det for givet, at vi er blandt de rigeste, sundeste og lykkeligste, mens vi rasler ned på ranglisterne, og det meste af verden buldrer frem. „Jeg anklager systemet for at opfordre for mange til at opføre sig uhensigtsmæssigt på samfundsniveau. Et stigende antal borgere skal have en interesse i, at vi omfavner markedsøkonomien og de globale markeder. For mange laver ingenting eller for lidt. Det er ikke et moralsk spørgsmål. Problemet er, at vi har indrettet os, så det er rationelt at melde fra og overlade ansvaret til andre.“ I et personligt portræt af dagens Danmark punkterer han myterne om, at velfærdsstaten gjorde os rige, og at vi har indrettet os klogere end andre lande. Vil vi forblive et rigt samfund, skal vi genopfinde os selv som ægte markedsøkonomi. Vi har brug for et nyt selvbillede, en ny politisk kurs og en ny indstilling fra den enkelte. Her er tal, grafikker og statistikker, der alle understøtter ideer til at udvikle et stagneret drømmeland til et globalt foregangsland.
  •  
     
     
     
    Kunsten at føre krigKunsten at føre krigSun TzuDen ultimative dygtighed ligger       ikke i at vinde       ethvert slag,       men i at besejre fjenden       uden overhovedet at kæmpe.       Den højeste form for krigskunst       er at angribe       selve strategien.   Kunsten at føre krig har inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.
  •  
     
     
     
    TestosteronTestosteronPia NorupTestosteron er det kønshormon, der fysisk adskiller mænd fra kvinder, og det har afgørende betydning for mænds maskulinitet, performance og selvtillid. Læge Pia Norup tager læseren på rejse gennem mandekroppen – fra hjerte til maveregion og understel, og fra muskler til psyke. Hun giver øvelser og kostråd og viser, hvordan et sundt liv ikke alene hjælper til at undgå livsstilssygdomme, men også øger testosteronniveauet. Med stor faglighed synliggør forfatteren, hvordan indre og ydre sundhed påvirker alt fra arbejde til livsglæde og fertilitet. Pia Norup er læge og sundhedsdirektør på Kurhotel Skodsborg. Hun er desuden stifter af My Life Skodsborg, hvor man udfører helbredsundersøgelser, sundhedsforløb, genetiske tests, trænings- og kostrådgivning samt coaching og kognitiv terapi.
  •  
     
     
     
    7 gode vaner - personlig og professionel effektivitet7 gode vaner - personlig og professionel effektivitetStephen R. CoveyHvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab.   Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven
  •  
     
     
     
    Det godes kraftDet godes kraftDaniel GolemanForfatteren Daniel Goleman har mødt Dalai Lama mange gange gennem årene og talt med ham om hans vision for verden. Det er der kommet en bog ud af, hvor Dalai Lama deler sine bekymringer og sit håb for fremtiden. Bogen udgives i forbindelse med Dalai Lamas 80-årsfødselsdag. Dalai Lama er oprigtigt bekymret over vores planets udvikling, og han bekymrer sig for hvert enkelt menneskes velbefindende. Hans vision er at styrke menneskets medfølende side. Vi skal udøve selvkontrol og emotionel hygiejne, som han kalder det – vi skal rydde op i sindet for at give plads til medfølelse. Han argumenterer for en medfølende magt, der kan slå ned på korruption osv.; en
  •  
     
     
     
    Haster!Haster!John P. KotterHvem kan føle sig fast besluttet på straks at tage fat på de centrale spørgsmål, en organisation står overfor, efter at have styrtet rundt til ni møder om ni emner i løbet af én dag? De færreste, mener John P. Kotter. Hvis man ikke formår at identificere det, der er tvingende nødvendigt, lykkes man ikke med en forandringsproces. Seks ud af seks hatte i Børsen. De skrev: ”Det er en bog der bør være på enhver leders læseliste.” (11.10.08)   I denne bog stiller Kotter skarpt på sansen for tvingende nødvendighed – urgency. Sansen for det tvingende nødvendige er helt central for succesfuldt at kunne gennemføre en forandring. Kotter slår ned på et af de væsentligste problemer i forandringsledelse: At selvtilfredshed og manglende sans for de sande tvingende nødvendigheder spænder ben for de rette handlinger. Og at den falske tvingende nødvendighed er en farlig fælde at falde i. Bogen indeholder en række historier med gode eksempler på både succes og fiasko med forandringsledelse og sansen for det tvingende nødvendige.   Oversætter: Translatørfirmaet
  •  
     
     
     
    Kend din kerneopgaveKend din kerneopgaveMorten Christensen, Anders SenecaHvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt? Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer. Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer.  Danske Kommuner gav bogen seks stjerner. Anmelderen skrev bl.a.: "Som ægte jyde er det ikke ofte, jeg udnytter plus-skalaen fuldt ud, men det gør jeg med denne bog – ikke for bogens litterære kvaliteter, men for dens budskaber og for den lette og tilgængelige måde, de beskrives på."
  •  
     
     
     
    Få 'ja' når du forhandlerFå 'ja' når du forhandlerRoger Fisher, William UryFÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt fokusere på interesser, ikke på standpunkter etablere præcise mål ved forhandlingernes start samarbejde om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag forhandle med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne, eller bruger beskidte tricks.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling, og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.
  •  
     
     
     
    Introduktion til Teori UIntroduktion til Teori UMatias Ignatius Stubberup Waagner Nielsen, Steen Hildebrandt, Michael Stubberup, Elad Jair Chone     En enkel og essentiel introduktion til alle, som vil vide mere om og arbejde med Teori U. Otto Scharmers teori gør op med ideen om, at vi kun behøver fornuft og fortidige erfaringer til at lede os selv og vores virksomheder godt ind i fremtiden. Bogen giver en grundig gennemgang af teoriens vigtigste begreber ved hjælp af modeller, eksempler og øvelser. Desuden præsenterer den en række cases, der viser, hvordan organisationer har skabt ægte læring og innovation ved at omsætte Teori U til praksis.
  •  
     
     
     
    Lisbeth KnudsenLisbeth KnudsenSusanne BernthLisbeth Knudsen er et ikon i dansk presse. Allerede fra sin første praktik som journalist var hun svær at komme uden om, skarp, målrettet og myreflittig. På sin færd rundt i danske medier kan hun tælle poster som redaktionschef, ansvarshavende redaktør, nyhedsdirektør og administrerende direktør. Fortælingen om Lisbeth Knudsen er samtidig et stykke dansk mediehistorie – fra den tid, hvor man endnu typograferede aviserne med bly, til i dag, hvor alt leveres digitalt og til mange forskellige flader. Vi følger Lisbeth Knudsen fra barnsben på Østerbro til det Berlingske Hus i 1970'erne over Aktuelt til DR og tilbage til Berlingske Media. Gennem fejringer, sygdom, kampe og sejr.
  •  
     
     
     
    Strategisk sundhed på arbejdspladsenStrategisk sundhed på arbejdspladsenMads Andreasen, Julie Engelund Sander, Regitze Siggaard, Just Bendix JustesenVil du have sunde medarbejdere, der trives bedre, tænker klarere og yder mere? Her er en praktisk grundbog til dig, der har ansvaret for sundhed på din arbejdsplads. Men på mange arbejdspladser går sundhedsarbejdet i stå ved foredrag og fitnessrabat. Og den slags standardløsninger har ringe effekt og rammer kun de i forvejen motiverede. Det kræver en systematisk indsats på et strategisk niveau at nå alle medarbejdere på en arbejdsplads. Med teori, tips og cases viser bogen, hvordan du får sundhedstiltag til at understøtte dine kollegers kerneopgaver og udvikle forretningen. Du lærer fx at: • Sætte realistiske rammer for en sund hverdag • Analysere investeringer i trivsel og sundhed • Vurdere værdien af jeres tiltag Målet er, at alle tiltag tager udgangspunkt i medarbejdernes muligheder og vilkår. Til inspiration er der cases med succeser og fejltrin fra organisationer, der har arbejdet med sundhed.
  •  
     
     
     
    AnkerAnkerAlex Frank LarsenDette er historien om Danmarks længst levende statsminister og hans kampe som privat og offentlig person. Det er fortællingen om plejebarnet, der voksede op i et fattigt arbejderhjem, forlod skolen i 7. klasse og blev cykelbud, frihedskæmper og selvlært tillidsmand, inden han fik overladt statsministeriet og ansvaret for at samle det kriseramte Danmark. Dermed kom han i krydsild mellem modstandere og partifæller, der havde deres egne motiver til at bringe regeringschefen i knibe.   Journalist Alex Frank Larsen har fulgt Anker Jørgensens liv og virke gennem 40 år og rapporterer om hans gribende og eventyrlige skæbne, om hans holdninger og udfordringer i krig og fred, om møder med verdens ledere og samfundets svageste, om politik og moral.
  •  
     
     
     
    ImprovisationImprovisationNiels Lan DokyEnhver samtale er en form for jazz. Det foregår på et sprog, som alle forstår. Den ene siger noget, som får den anden til at reagere, som igen får andre til at reagere med nye bidrag til samtalen. Og selvom emnet ligger fast, kan man sagtens ende et andet sted, få en ny åbenbaring og glemme tiden. Det er en kreativ proces, hvor man balancerer viden, initiativ, samarbejde, modstand, provokation – samtale er improvisation! Når man i jazzen improviserer, gør man det med praktiske regler og teknikker, der ofte er tillært i et mesterlære forløb. Disse værktøjer kan læres og overføres til vores daglige liv på arbejdspladsen og derhjemme.
  •  
     
     
     
    Skriv så du bliver læstSkriv så du bliver læstSøren Marquardt FrederiksenHvordan vinkler man en historie? Hvad er det nu en rubrik er? Hvilken genre skal jeg bruge? Kommunikationsfolk med en akademisk uddannelse har ikke nødvendigvis lært at bruge journalistiske virkemidler i deres uddannelse. Og det er et problem i virksomheder, som har brug for kommunikationsfolk, der kan skrive fængende tekster, så den interne og eksterne kommunikation kan understøtte de strategiske mål.   Kommunikationsfolk uden journalistisk baggrund kan have svært ved at vinkle en historie, deres sprog er tungt, og rubrikkerne er ikke fængende. De har svært ved at bruge de journalistiske genrer, og deres tekster virker ofte som ledelsespropaganda og pligtlæsning. Resultatet er, at modtagerne ikke synes teksterne er spændende at læse.   Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse. Bogen viser også, hvordan kommunikationsfolk med en journalistisk baggrund skal skrive, så de varetager virksomhedens interesser.   Anmelderne var begejstrede:   Søren Marquardt Frederiksen har skrevet en meget praktisk bog, som bør blive en bestseller (…) Den skal læses af alle, der skal kommunikere. Uanset om det er rapporter, svarskrivelser, artikler eller blogindlæg (…) Der er gennemgang af alle de journalistiske redskaber, hvordan historier skal vinkles, og hvordan der skal gennemføres interviews. Det er en magisk Grønspættebog.” - 5 ud af 6 stjerner Henrik Ørholst, Berlingske   ”Bogen burde være pligtlæsning for alle i kommunikationsverdenen (…) Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk. (…) En glimrende og velskrevet (det skulle den jo også gerne være) bog om kunsten at skrive skarpe, præcise og nødvendige tekster, som fanger, fænger og forfører sit publikum.” - Jon Kiellberg, Kommunikatøren, Dansk Kommunikationsforening   ”Har du svært ved at bryde igennem med dine pressemeddelelser, eller mangler firmaets interne nyhedsbrev et klart fokus, så giver Søren Marquardt Frederiksen i "Skriv så du bliver læst" et godt bud på, hvad problemerne kan være, og hvordan de løses. Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk.” - Mark A. Herron, Kultunaut   ”Søren Marquardt Frederiksen kan sit håndværk og formår at videreformidle sin store viden om genrer og virkemidler i ’Skriv så du bliver læst’. Bogen er et tilgængeligt opslagsværk, som kommunikationsfolk og andet ”fæ” kan drage nytte af, når et budskab skal sælges internt som eksternt. Skriv så du bliver læst kommer ikke til at samle støv på min bogreol.” - Kirsten Elmquist, i WOW Exenet Litteraturgruppe.  
  •  
     
     
     
    Mærsk Mc-Kinney MøllerMærsk Mc-Kinney MøllerThomas Larsen, Finn MortensenBogens 12 samtaler og kapitler giver læseren et levende og nuanceret indtryk af det dedikerede, magtfulde og ansvarsfulde, men også indlevende og humoristiske menneske. ”Han er ikke kun det pligtopfyldende, strenge, ordentlige ansvarsfulde menneske,” siger Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla om faderen. Læseren får ny viden om virksomheden A.P. Møller – Mærsk. Gennem hele sit liv har Mærsk Mc-Kinney Møller været sig yderst bevidst om forvalte den mægtige arv fra sin far, A.P. Møller, bedst muligt, og han har i årevis kæmpet med at få generationsskiftet på plads. Læseren får indblik i de overvejelser, der har ligget bag udpegelsen af de personer, der i dag tegner A.P. Møller – Mærsk samt et indblik i rederens håb om, at en ny generation i familien Møller vil nå til tops i det danske verdensforetagende. I bogen opridser nøglepersoner som Poul Svanholm, Jan Leschly og Michael Pram Rasmussen de centrale udfordringer for virksomheden fremover. ”Måske kan han engang imellem have en vis lyst til at bande over mig, men når dagen er omme, respekterer han, at vi i den nye ledelse må gøre det på vores måde. Han ved godt, at jeg ikke bare siger javel! Men det kræver meget – efter et langt liv – at se andre gøre tingene anderledes. Det forstår jeg inderligt godt. Han har tilført denne virksomhed så meget, og nu skal han tro på, at vi andre også kan,” siger Michael Pram Rasmussen. Endelig giver bogen et indblik i de dramatiske omvæltninger, som også har præget Esplanaden. I bogen bryder tidligere topchef Jess Søderberg tavsheden om sit brud med hr. Møller, som han har denne karakteristik af: ”En af de ting, hr. Møller har lært mig, er, at noget altid kan gøres bedre. Det er fuldstændig rigtigt. Men i modsætning til ham, tillader jeg mig en gang imellem at være tilfreds, selv om noget kunne være gjort bedre. Det skulle hr. Møller også. Han er for hård ved sig selv.” Tilbage står billedet af en ener med usædvanlige evner og benhårde krav til sig selv og sine medarbejdere om altid at levere det ypperste. Som det udtrykkes af en af Mærsks nære rådgivere, tidligere IBM-topchef Kaspar Cassani: ”Det er næsten for banalt at sige, at Mærsk er en helt enestående og usædvanlig person. Han har klasse, og han er ædel. Men han er også en ekstremt krævende person.”
  •  
     
     
     
    4-timers arbejdsuge4-timers arbejdsugeTimothy FerrissTimothy Ferriss stiller i sin bog 4-timers arbejdsugespørgsmålstegn ved vores tendens til at sætte lighedstegn mellem arbejdsliv og livet i sig selv. Ferriss tænker fremtiden ind i nutiden - er provokerende og innovativ og rammer noget i ethvert moderne stresset menneske, som gerne vil have tid til mere livskvalitet. 4-timers arbejdsuge er Timothy Ferriss´ opskrift på, hvordan han som selvstændig erhvervsdrivende ændrede egne arbejdsvaner, byggede sit firma op på en anderledes måde og fik mere livskvalitet. Det er en manual for mindre firmaer og enmandsfirmaer, der viser, hvordan man kan udlicitere i lighed med globale firmaer. 4-timers arbejdsuge røg lige ind blandt de øverste 25 på Amazons amerikanske bestsellerliste, og hans livsstilsdesign hjemmeside sprudler af aktivitet og nytænkning. I en alder af 29 år underviser han jævnligt på Harvard og holder seminarer for ledere og andre, der har visioner og er forandringsvillige. Timothy Ferriss er dynamisk og har fremdrift og energi som Anthony Robbins - og han har samme potentiale.
  •  
     
     
     
    Kollegial sparringKollegial sparringCharlotte DalsgaardI Kollegial sparring får du en professionel, struktureret og fokuseret metode til at få og give faglig hjælp. De allerfleste medarbejdere har brug for at tale med deres kolleger om, hvad der er svært, og hvad der kan gøres bedre. Det giver bogen hjælp til. Målet er at skabe en kultur på arbejdspladsen, hvor det er naturligt, at ansatte i hele organisationen bruger hinanden og derved finder nye løsninger på konkrete problemer, får øje på oversete handlemuligheder og genvinder den faglige selvtillid. ”Vi kommer et helt andet sted hen, end når vi bare snakker. Vi kommer dybere ind i problemstillingen og får fundet nogle mere brugbare løsninger.” fortæller en medarbejder, der har arbejdet med kollegial sparring.
  •  
     
     
     
    Den sanselige arbejdspladsDen sanselige arbejdspladsUwe BødewadtUwe Bødewadt har undersøgt, hvad gør en arbejdsplads til et godt sted at være? Vi følger hans arkitektoniske, filosofiske og psykologiske refleksioner over sanselighedens betydning for det gode arbejdsliv. For duft, farver, smag, lyd, stilhed, lys, æstetik, natur, kaos, atmosfære og kolleger har indflydelse på vores arbejde. På den sanselige arbejdsplads stimuleres medarbejderens sanser, følelser, potentiale og talent. Det er rart at træde over dørtærsklen til arbejdet, for bygningen og omgivelserne er smukke og behagelige og understøtter det arbejde, der foregår. Her er der plads til, at individet kan udfolde sig, så det får lyst til at løse sine opgaver og bidrage til virksomheden. Til bogen bidrager Ole Fogh Kirkeby, ledelsesfilosof, og Anders Risling, organisationspsykolog.
Resultat: 1-24 (af 222)   Side: 1 2 3 ... 10  Forrige  

Log ind

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
Password

Opret profil

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
E-mail
Password

Glemt password

Indtast din e-mail, og vi sender dine info.

Slet profil

Indtast din e-mail.
E-mail

Tilmeld nyhedsbrev

Indtast din e-mail-adresse for at tilmelde dig nyhedsbrevet.
E-mail

Forlaget Gyldendal – hvor forfatterne er

Gyldendal.dk

g.dk – Gyldendals internetboghandel
- er nedlagt pr. 1. maj 2013.

Nu er du på forlaget Gyldendals hjemmeside.

Her kan du læse om bøger, se film om litteratur, anmelde og komme i dialog med forfatterne.

Vi håber, at du finder den bog, du leder efter.

Velkommen til!