Erhverv, Ledelse & Arbejdsliv
 
 
 
 
Find titel i denne kategori
Søg
 
 
 
 
Sortering Vis pr. side Visning
Resultat: 1-24 (af 226)   Side: 1 2 3 ... 10  Forrige  
  •  
     
     
     
    Small dataSmall dataMartin LindstromBrandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.
  •  
     
     
     
    Leadership pipelineLeadership pipelineSteve Drotter, Jim Noel, Ram CharanLeadership Pipeline er en international bestseller skrevet af guruen Ram Charan sammen med de velrenommerede Stephen Drotter og Jim Noel. Bogen danner baggrund for arbejdet med at sikre stærke ledere i virksomheder verden over. Stærke ledere på alle niveauer er en forudsætning for en virksomheds succes. Men i mange virksomheder er ledelsespipelinen – det interne arbejde for at udvikle ledere – gået i stykker eller den eksisterer slet ikke. Bogen præsenterer en gennemprøvet model til at planlægge virksomhedens arvefølge og udvikle dens ledere. Modellen hjælper virksomheder med at udvælge, udvikle og evaluere deres ledere på alle niveauer, så ledelseskraften ikke pludselig slipper op, fordi man ikke har forberedt sig i tide. Mærkeligt nok gør mange virksomheder en meget større indsats for at nå deres økonomiske mål end for at udvælge de bedste folk til de enkelte poster og sikre sig, at der findes de nødvendige kompetencer i virksomheden. Moderne virksomheder skal holde deres ledelsespipeline fyldt og flydende, så de sikrer, at der hele tiden findes en stabil pulje af dygtige ledere i hele organisationen.
  •  
     
     
     
    KartellerKartellerHubert Buch-HansenI Karteller fortæller Hubert Buch-Hansen historien om en række af de mest spektakulære karteller, som har involveret danske virksomheder. Han undersøger, hvordan karteller fungerer i praksis, og hvilke konsekvenser de har. Læs desuden om, hvordan karteller bliver afsløret og straffet. Gennem tiden har synet på karteller ændret sig markant. Engang blev karteller (og deres forgængere laugene) anset som en naturlig ting, og de var mere eller mindre lovlige. I dag betragtes de som skadelige, og er stærkt ulovlige. Derfor jagter de danske myndigheder kartellerne, og deltagerne risikerer store bøder og fængselsstraf. Men det er heller ikke småpenge, som kartelmagere har tjent på at aftale spillet.
  •  
     
     
     
    Håndbog for førstehjælpereHåndbog for førstehjælperePoul Lørup LarsenBogen fremmer forståelsen for førstehjælp og er håndbog for den enkelte førstehjælper, som man kan slå op i. Den indeholder korrekte anvisninger for førstehjælp, opdateret og ifølge de nyeste lovmæssige anvisninger. (Nye krav pr. 2011!) Førstehjælperen er den vigtigste person i en ulykkessituation. Man kan ikke læse sig til at være en god førstehjælper, men hvis man først har lært det, kan denne bog hjælpe en til at huske, hvad man har lært! Bogen kan også bruges som lærebog i forbindelse med kurser og med hjælp fra en kyndig instruktør.  
  •  
     
     
     
    The New DanfossThe New DanfossNiels LundeFor the first time, one of the country’s largest enterprises has given an author unrestricted access to internal documents from its strategy process. The reader gets unique insight into how a modern chief executive manages his enterprise. A book about Niels B. Christiansen’s strategy considerations, about his procedures and tools and what other leaders and enterprises can learn from Danfoss. A mere two weeks before the financial crisis broke out in 2008, Niels B. Christiansen was appointed top executive of Danfoss with a staff of 23,000 employees. The crisis hit the enterprise hard, requiring the layoff of several thousands of employees. In spite of the crisis, Danfoss has succeeded in establishing a new, long-term strategy, which has attracted international attention, and Danfoss has since achieved more value creation than its competitors, such as the juggernauts German Siemens, American Emerson Electric and Swedish-Swizz ABB.
  •  
     
     
     
    Den effektive lederDen effektive lederTrine Kolding  Den gængse forestilling om, at flere arbejdstimer skaber bedre resultater, vendes på hovedet i Den effektive leder – succes med en 40 timers arbejdsuge. Igennem 20 dybdegående interview udfolder Trine Kolding de effektive lederes karakteristika og viser, hvordan de opnår de nødvendige resultater på meget kortere tid end de fleste.  Du får et unikt indblik i, hvordan ledere fra vidt forskellige brancher, herunder Maersk Line, Coloplast, CSC, Rosendahl Design Group, NCC gør, hvad andre anser for umuligt: De når deres mål på max. 40 timer om ugen.   Lederne indvier dig i de valg, erfaringer og prioriteringer, som udgør fællesnævnerne for deres arbejdsliv. Ved at gøre brug af deres strategier kan du gøre nøjagtig det samme: blive mere effektiv ved at arbejde mindre.   Bogen er til dig, der vil have konkrete anvisninger til, hvordan du får succes med en 40 timers arbejdsuge. Uanset om du selv er leder, på vej til at blive det eller ønsker praktiske, virksomme anvisninger til at optimere din effektivitet på arbejdet.  
  •  
     
     
     
    BjergtagetBjergtagetTor Hernes, Majken SchultzTor Hernes og Majken Schultz – begge professorer på CBS Handelshøjskolen i København – begiver sig sammen ud på den berømte vandrerute GR5 – Grand Randonnée 5, der går fra Mont Blanc til Middelhavet. Tor er en erfaren vandrer, Majken har kun lige opdaget glæden ved at vandre og opholde sig i bjergene.   Parret skiftes til – på deres medbragte Ipad – at skrive dagbog. Fortællingerne fra den daglige rute ledsages af refleksioner over naturens kræfter, over den uundgåelige nervøsitet, om forskelle på mænds og kvinders reaktioner, og om at kunne nøjes med det, man bærer på sin ryg. Praktiske råd om oppakning og planlægning for dem, der selv får lyst til at vandre, afrunder bogen.   Bogen er ikke nogen rejseguide i traditionel forstand, men en smittende fortælling om glæden ved som et modent par at vandre sammen.
  •  
     
     
     
    'De første 100 dage'De første 100 dageLars Bo HansenDe første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence. Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen et kort og konkret bud på i sin nye bog, og som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation. Første del af bogen er centeret omkring Lars Bo Hansens fem dogmer - Du skal kommunikere - Du skal have en god plan for de 100 dage - Du skal sætte dit ledelseshold - Du skal melde strategiske temaer ud - Du skal skabe resultater i overgangsperioden Bogen præsenterer de nye udfordringer, den nye leder står over for. Her finder man listen over alle de spørgsmål der rejses, manglende viden, pres og krav etc. Bogen veksler mellem gode råd, eksempler fra det virkelige liv, baseret på interviews med kendte og mindre kendte topledere, og cases. Bogen giver specifikke anbefalinger og interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen. Fx lyder nogle af de indledende råd: Sæt holdet, lav strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs – og der henvises løbende til måder andre ledere fx "satte holdet på", "udviklede strategien på" osv. Desuden finder man gode råd til, hvad man IKKE må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud, tale om den gamle virksomhed man kommer fra, etc. Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen (05.12.08): "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."
  •  
     
     
     
    Vil du anbefale os?Vil du anbefale os?Tomas LykkeVi skal lære at fastholde de eksisterende kunder - og ikke kun skaffe nye. Tomas Lykke giver dig de bedste erfaringer med kundefastholdelse fra store danske virksomheder - og kommer med konkrete forslag til, hvordan du kan forbedre kundeloyaliteten. Vidste du, at omkring 20 procent af dine eksisterende kunder står for 80 procent af omsætningen? Mange danske virksomheder fokuserer alle kræfter på at vinde nye kunder, men glemmer helt at servicere de faste, selvom de udgør en størstedel af indtjeningen. Kundeloyalitet er stadig et nyt begreb i de fleste organisationer, og mange har svært ved at finde ud af, hvordan de skal gribe det an. I denne bog samler Tomas Lykke de bedste eksempler og praktiske erfaringer fra Danmark. Læs fx om, hvordan det på vidt forskellige måder er lykkedes LEGO, Telmore, Danfoss, Toyota, Sydbank, Spies, e-conomic og TDC at forbedre kundeloyaliteten – og hvordan de har set markante økonomiske gevinster ved det. Du får råd og vejledning til, hvordan du fastholder og udvikler din eksisterende kundebase med en række helt konkrete forslag til, hvordan du kan forbedre kundeloyaliteten og måle den i din virksomhed. Lær at udarbejde en kundestrategi, som sikrer, at du vinder over dine konkurrenter – nu og senere.  
  •  
     
     
     
    Stå fastStå fastSvend BrinkmannSvend Brinkmanns svar til den enorme mængde af selvhjælpsbøger er denne 7 trinsguide: 1. Hold op med at mærke efter i dig selv 2. Fokuser på det negative i dit liv 3. Tag nej-hatten på 4. Undertryk dine følelser 5. Fyr din coach 6. Læs en roman – ikke en selvhjælpsbog eller en biografi 7. Dvæl ved fortiden Den udviklingstvang, som præger vores kultur, gør os blinde for de væsentligste ting i livet som pligtfølelse, værdighed og sindsro. Svend Brinkmann gør op med den stædige selvudviklingsindustri inden for arbejdsliv, uddannelse og privatlivet og formulerer en modstand mod tidens krav til evig omstilling og forandring. Brinkmann med et glimt i øjet, hvordan man affinder sig med sig selv, kommer uden om uhæmmet positiv tænkning og opnår en mere realistisk livsindstilling.  
  •  
     
     
     
    Strategisk ledelse i det offentligeStrategisk ledelse i det offentligeKurt Klaudi KlausenStrategisk ledelse er at stille de eksistentielle spørgsmål, tage fremtiden alvorligt og forsøge at foregribe og forme den. Det er fint nok at knokle med at optimere driften og at skabe en god arbejdsplads med motiverede medarbejdere, men det er langt fra tilstrækkeligt. Den offentlige leder skal sætte sig i spidsen for at skabe en offentlig sektor, der ikke blot er produktiv og effektiv. Lederen skal også formå at nytænke og genopfinde sin organisation. Denne nytænkning skal frem for alt ske i et samarbejde med andre, men lederen skal også turde sætte sig selv i spil for det strategiske projekt. Hvis ikke lederen selv tror på strategien, kan det ikke lade sig gøre at overbevise andre om, at den er meningsfuld at holde fast i over en længere periode. Strategisk ledelse er nemlig også det lange, seje træk. Den offentlige leder skal indgå i intelligente strategiske samtaler for at udvikle sin strategi i et samarbejde mellem politik og administration, centralt og decentralt. Han skal oversætte, motivere og skabe mening, men også forlange noget af både sig selv, sine medarbejdere og samarbejdspartnere. Til at løfte denne store opgave bidrager denne bog, som samler professor Kurt Klaudi Klausens forskning i offentlig ledelse gennem mere end 30 år. Konteksten og det strategiske råderum Bogens kapitel 2 findes i en udvidet form som e-bog. Se en oversigt over, hvor du kan købe kapitlet som e-bog.
  •  
     
     
     
    Det kreative samfundDet kreative samfundLars TvedeLandes økonomiske tilstand bestemmes på kort sigt af konjunktursvingninger, siger økonomerne. På længere sigt tæller indsatsen af kapital og arbejdskraft mere. Men på den helt lange bane er det faktisk mobilisering af kreativitet, der gør den største forskel, viser Lars Tvede i denne bog. Forskellige nationer og civilisationer har gennem tiden håndteret dette meget forskelligt. Mange har været kreative for en tid, men er så sandet til og forgået.   Hvordan kan vi med mere fokus på kreativitet forme en bedre fremtid? Og omvendt: Hvordan kan vi tabe alt som mange civilisationer før os, hvis vi hæmmer kreativiteten? Hvis man vil forstå, hvilken forskel kreativitet kan gøre, er Tvedes bog det rette sted at starte. Tag derfor med på rejse gennem menneskehedens historie og se bl.a. her, hvorfor homo sapiens udkonkurrerede neandertalerne, og hvordan Vesten startede en uhørt kreativ eksplosion i middelalderen, samtidig med at de tidligere mere dynamiske islamiske og kinesiske folkeslag gik i stå. Læs også hans forklaring på, hvordan kreativitet dybest set opstår – uanset om det er i naturen, i erhvervslivet eller blandt nationer. Dybest set kan det koges ned til blot fire fænomener, der skal kombineres for at få kreativitet og mangfoldighed til at blomstre – hver gang.  Men hæmmer man kreativiteten, får man ikke blot statiske samfund, ifølge Tvede, man får forvitring, gældssætning, pessimisme og til sidst forfald eller kollaps.   Vestlige nationer tager nu tilløb til sådanne problemer, og nogle frygter nedture som Argentinas eller værre.  Men fremtiden kan også blive forbavsende god, siger Tvede, og skitserer en række positive og i øvrigt ofte anti-intuitive konsekvenser, hvis vi virkelig evner at åbne de kreative sluser.    
  •  
     
     
     
    Bæredygtig ledelseBæredygtig ledelseSteen Hildebrandt, Michael StubberupAt verden er i forandring er ikke blot en kliché, men et faktum. Og for at kunne navigere i denne foranderlige verden, har vi som mennesker, ledere, virksomheder og samfund behov for pejlemærker. En ny bog af professor Steen Hildebrandt og Michael Stubberup sætter ord på, hvad der er allervigtigst at forholde sig til i dette paradigmeskifte.      Deres budskab i Bæredygtig ledelse – Ledelse med hjertet er: Vi ved ikke, hvordan verden former sig i fremtiden, så derfor bliver vi nødt til at tage udgangspunkt i en bæredygtig adfærd – helt inde fra den enkeltes mavefornemmelse og helt ud i samfundet. Det er det eneste holdbare! Den leder og den ledelse, som holder i fremtiden, er funderet inden i det enkelte menneske – som har sans for den ubrydelige sammenhæng mellem menneske, omverden og naturen.     Hildebrandt og Stubberup leverer ikke ”bare” en opsang om bæredygtighed, men giver læseren en tour de force i de væsentligste tankesæt, som peger ind i fremtiden, hvor bæredygtighed kan forstås på mange planer. De kommer hele vejen rundt: teorier (Scharmer, Goleman, Senge m.fl.), hjerte, hjerne, krop, tid, forpligtelser, formål med livet … Med den viden får læseren en god baggrund for refleksioner over egen (leder)praksis i verden. Og den viden forpligter, minder forfatterne om.     Helt konkret har virksomheder tre slags ansvar: et ansvar for helheden (virksomheden) et ansvar for virksomhedens dele (primært mennesker i virksomheden) og et ansvar for virksomhedens omgivelser (socialt og miljømæssigt ansvar). Og er de sig ikke den sammenhæng bevidst, er deres tid kort.     Bæredygtig ledelse beder læseren kigge ind i sig selv og derefter udad – og handle. Det er en krævende, men nødvendig bog!
  •  
     
     
     
    Råd fra en venRåd fra en venAnthony RobbinsGuide til toppræstationer med overskrifter som bl.a.: Der findes ingen nederlag. Opbyg dine overbevisninger og kom i gang! En lettilgængelig indføring i de forvandlende ideer og metoder, der har gjort Anthony Robbins til en anerkendt kapacitet inden for personlig udvikling. Med entusiasme og indføling giver han i overskuelig form en række enkle råd og metoder, der er baseret på NLP-principperne og hans personlige erfaringer – råd og metoder, som du uden videre kan anvende i dit eget liv. Anthony Robbins har skrevet flere amerikanske bestsellere, deriblandt AWAKEN THE GIANT WITHIN.
  •  
     
     
     
    Slug frøen!Slug frøen!Brian TracyEn bog om, hvordan man kan planlægge en effektiv arbejdsdag og sit arbejdsliv. I 21 praktiske og enkle råd viser Brian Tracy, hvad der er afgørende for effektiv planlægning, for at finde sine forcer, sætte sig mål, skelne mellem vigtigheden af opgaver, danne sig overblik, skabe gode arbejdsrammer, lære det man viger udenom, fordi man ikke behersker det, og hvordan man uddelegerer og fokuserer på nøgleresultater.
  •  
     
     
     
    ManipulationManipulationKlaus KjøllerManipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i.Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv.Bogen viser hvordan man opfatter hinanden og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret, hvad, hvem og hvornår skal man passe på.Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terroristangst og nye fjendebilleder.
  •  
     
     
     
    Business Model GenerationBusiness Model GenerationAlexander Osterwalder, Yves PigneurDet er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel.   Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark.   Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.
  •  
     
     
     
    StålsatStålsatMorten BennekouDenne bog handler om at udvikle talent. Ikke blot udøvernes, men også trænerens talent. Det er helt afgørende for udøvernes udvikling, at man som træner er motiveret for at udvikle sig, både som træner, leder og menneske. Bogen er baseret på Morten Bennekous mangeårige erfaring som landstræner og talentchef kombineret med den inspiration, han har fået gennem samtaler med markante danske elitetrænere og sportsudøvere i verdensklasse. Den tilbyder et inspirerende indblik i en lang række succesfulde træneres og udøveres tanker om trænergerningen, talentudvikling og det mindset, der gør det muligt at blive en af verdens bedste på sit felt.
  •  
     
     
     
    Det gennemsnitlige menneskeDet gennemsnitlige menneskeStig Matthiesen, Morten Albæk“Op igennem 1990’erne og 00’erne har vi skabt en kultur, der alene har opfordret mennesket til at definere sig selv ved sine ambitioner, drømme og fantasier. En kultur, der reproducerer folks manglende evne til nøgternt at vurdere egne evner ved at anspore dem til konsekvent at overvurdere dem”. Så kontant er meldingen fra Morten Albæk her i bogen.   Albæk gør op med folks indbildte tro på, at deres talent bare skal opdages og langer ud efter den manglende selverkendelse, der nærer X Factor og andre lignende konstruktioner i vores omgivelser. For efter Albæks mening er de fleste af os helt gennemsnitlige, fejlfyldte mennesker, som skal arbejde flittigt og gøre vores bedste hver eneste dag, hvis vi skal opleve succes og bidrage positivt til verden.   Morten Albæk er Group Senior Vice President i Vestas, anerkendt som en af de mest innovative marketingdirektører i verden og adjungeret professor i Anvendt Filosofi ved Aalborg Universitet.   I bogen deler han sine tanker om vigtigheden af at være et helt menneske i en moderne og omskiftelig verden. Han forklarer, hvorfor man hverken kan være en god leder, en god medarbejder eller et godt menneske, hvis man ikke er ærlig i omgangen med sig selv og med andre. De kontante refleksioner sættes løbende i relief med Albæks fortælling om sin egen opvækst og sine personlige erfaringer fra ungdoms- og voksenlivet.  
  •  
     
     
     
    MedfortællerMedfortællerAsk AggerAlle mennesker har brug for meningsfulde fortællinger til at skabe identitet og besvare livets store spørgsmål: Hvem er jeg? Hvad skal jeg med mit liv? Hvad er min plads i verden?  Ask Agger tager livtag med tilværelsens store spørgsmål og inviterer på en tour de force gennem menneskehedens jagt på mening. Agger tegner konturerne af et fundamentalt skifte i vores samtid, hvor nye generationer selv tager ejerskab over de meningsbærende fortællinger. Mennesker vil sætte individuelle fingeraftryk på verden og involveres som aktive medfortællere i livet. Dyk ned i et opgør med klassisk markedsføring, topstyret politik og kontrollerende ledelsesformer.   
  •  
     
     
     
    7 gode vaner (grundbog)7 gode vaner (grundbog)Stephen R. CoveyHvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab.   Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven
  •  
     
     
     
    Sæt borgeren i spilSæt borgeren i spilChristian Bason, Søren Sebastian Toft, Sune KnudsenTiden er inde til, at langt flere offentlige institutioner sætter borgerne i spil. Den offentlige sektors 800.000 ansatte står over for massive udfordringer – manglen på arbejdskraft, integrationsproblematikken, øget globalisering og, ikke mindst, voksende krav fra borgerne. Mange offentlige ansatte savner dog de værktøjer, som kan udløse borgernes ressourcer.   Bogens værktøjer styrker medarbejdere og ledere på alle niveauer til at kunne tage hånd om innovationsprocessen, til glæde for dem selv, deres kolleger, og de borgere, de er sat til at tjene. Gennem faserne fokusér, oplev, skab, og insistér præsenterer forfatterne en proces, som trin for trin fører et udviklingsprojekt fra den spæde start til en innovativ løsning, og viser hvordan man sikrer at den føres ud i livet.   Sæt borgeren i spil viser gennem historier og cases hvordan det er en øjenåbner at se verden udefra og ind med borgernes blik, og hvordan borgernes oplevelser kan danne grundlag for nytænkning. Endeligt tegner bogen en profil af den borgercentrerede offentlige organisation, som løbende inddrager borgernes perspektiv, og som bruger deres energi, viden og ønske om at bidrage. Bogen opfordrer til en forandring af den offentlige sektor til at blive mere serviceorienteret fra top til bund.   Bogen gør samtidig op med tre myter om involvering af borgerne: Borgerne skal ikke til at bestemme det hele, men systematisk indhentning af viden om deres hverdag kan omsættes til nye indsatser, der virker. Det tager heller ikke, alt i alt, flere ressourcer at involvere borgerne. Investeringen kommer flere gange igen, fordi nye løsninger kvalificeres og rammer plet. Det er heller ikke svært at afstemme forventninger med borgerne, for de kan godt forstå at ikke alle deres ideer og forslag bliver til virkelighed.   Eksemplerne på, at involvering af borgerne kan give inspiration og ny værdi, bobler da også op til overfladen i disse år. I Brønderslev involverer man elever, forældre og lærere i at udvikle fremtidens fantastiske folkeskole. I Odense sætter hospitalets ansatte sig i patientens sted for at forstå hvordan et patientforløb opleves i praksis. Og i København eksperimenterer en børnehave med at lade forældrene selv undersøge børnemiljøet og sammen med personalet få ideer til forbedringer.
  •  
     
     
     
    Nøglen til ledelse af forandringNøglen til ledelse af forandringDean Anderson og Linda AndersonForandring er et nøgleord i det 21. århundrede, og langt de fleste virksomheder og organisationer gennemgår jævnligt store transformationer. Alligevel er det et fåtal, der reelt har succes med deres forandringstiltag. Nøglen til ledelse af forandring handler om, hvordan man mestrer forandringer, og beskriver den dybere sammenhæng mellem ledelse, personlig udvikling og organisatorisk transformation. For at kunne forandre sin virksomhed succesfuldt må man nemlig ændre sig selv og den måde, man tænker på – sit mindset. Ligeledes må man ændre organisationens kultur, hvilket kun kan ske, hvis man selv går foran som rollemodel. Bogen byder på en revolutionerende tilgang til organisatorisk forandring, kaldet bevidst forandringslederskab, og henvender sig til såvel ledere som konsulenter samt alle andre, der arbejder med transformation. Den indeholder både teoretisk indsigt og praktiske værktøjer, eksistentielle overvejelser og konkrete cases, så læseren klædes solidt på til at lede og arbejde med forandring i nutidens omskiftelige forretningsverden.
  •  
     
     
     
    Den perfekte stormDen perfekte stormPeter SvarreSociale medier påvirker alle dele af din virksomhed – lige fra forretningen til kommunikationen og organisationen. Men ikke alle virksomheder påvirkes lige meget af de sociale mediers rasen. Nogle virksomheder befinder sig i stormens øje, hvor forretningsmodeller går til grunde og nye opstår, mens andre befinder sig i stormens periferi, hvor man kan sejle videre, som man altid har gjort. I en bog krydret med personlige oplevelser og spændende danske og internationale cases fortæller Peter Svarre os i en lettilgængelig stil, hvordan man navigerer virksomheden igennem den perfekte storm. Når du har læst denne bog vil du være i stand til at udvikle en digital og social strategi for virksomheden, som ikke tager udgangspunkt i teknologiske buzzwords, men i en unik forståelse for dine kunder, dit marked og dine produkter. I bogen og på websiden www.denperfektestorm.dk får du desuden adgang til en helt konkret strategimodel, som skridt for skridt tager dig igennem processen for at udvikle virksomhedens strategi for sociale medier.   Læs interview med Peter Svarre. Læs anmeldelse fra VidenDanmark. Læs anmeldelse fra Borsen.dk. Læs anmeldelse fra Jyllands-Posten. Læs anmeldelse fra Journalisten. Læs anmeldelse fra Dansk kommunikationsforening. Læs anmeldelse fra Kommunikationsforum. Læs anmeldelse fra dSeneste.  Læs anmeldelse fra Mediehack.
Resultat: 1-24 (af 226)   Side: 1 2 3 ... 10  Forrige  

Log ind

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
Password

Opret profil

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
E-mail
Password

Glemt password

Indtast din e-mail, og vi sender dine info.

Slet profil

Indtast din e-mail.
E-mail

Tilmeld nyhedsbrev

Indtast din e-mail-adresse for at tilmelde dig nyhedsbrevet.
E-mail

Forlaget Gyldendal – hvor forfatterne er

Gyldendal.dk

g.dk – Gyldendals internetboghandel
- er nedlagt pr. 1. maj 2013.

Nu er du på forlaget Gyldendals hjemmeside.

Her kan du læse om bøger, se film om litteratur, anmelde og komme i dialog med forfatterne.

Vi håber, at du finder den bog, du leder efter.

Velkommen til!