Erhverv, Ledelse & Arbejdsliv
 
 
 
 
Find titel i denne kategori
Søg
 
 
 
 
Sortering Vis pr. side Visning
Resultat: 1-24 (af 251)   Side: 1 2 3 ... 11  Forrige  
  •  
     
     
     
    Når bestyrelsen skaber værdiNår bestyrelsen skaber værdiTorben Ballegaard (6) 0I sin nye bog Når bestyrelsen skaber værdi gør Torben Ballegaard grundigt op med ideen om, at bestyrelsesarbejde ene og alene handler om at gøre tingene rigtigt og holde øje med reglerne: ”I en verden, hvor ændringer sker med højere og højere hastighed, er det afgørende, at bestyrelsen inspireres til at gøre de rigtige ting. Regeldelen af bestyrelsesarbejdet er nødvendig, men slet ikke tilstrækkelig.” Torben Ballegaard trækker på sine mange års erfaringer fra bestyrelseslokaler, og bogen henvender sig til både nye og garvede bestyrelsesmedlemmer, hvis de vel at mærke er åbne over for at kigge på bestyrelsesarbejdet fra alle vinkler. Bogen gennemsyres af Ballegaards åbenlyse begejstring for bestyrelsesarbejdet.    
  •  
     
     
     
    FamilienFamilienPeter Langdal (0) 0Hvad er ligheden mellem moderne familier og ledelse af medarbejdere? Peter Langdal tager udgangspunkt i sin egen familie, sit arbejde som meddirektør for Betty Nansen Teatret og sine mange opgaver for teatre i Norden, når han sammenstiller familier og ledelse. Udfordringerne på en arbejdsplads er ofte de samme som i en familie. Peter Langdal taler om den sammenbragte familie som en virksomhedsform, der er opstået ud af kriser og nødvendighed. Med stor forandringsvilje er den slags familier ikke blot rustet til at rumme opbrud og omskiftelighed – de bringer også det bedste frem i deres medlemmer. Samme evne har endnu ikke vundet indpas i vores virksomhedskultur, men med Familien som inspiration kommer vi godt på vej.
  •  
     
     
     
    Den røde løberDen røde løberChristina Boutrup (0) 0Verdens største pengetank bugner, og kinesere rejser ud og investerer over hele verden. Forretningsfolk og folkevalgte ruller den røde løber ud i håb om vækst og arbejdspladser. I sin nye bog Den røde løber – Kinas fremmarch i Europa rejser erhvervsjournalist og tidligere Asien-korrespondent Christina Boutrup i kinesernes fodspor og fortæller, hvad der driver deres købelyst. Den røde løber handler om Kinas voksende indflydelse i Europa. Det er historien om, hvordan vi forsøger at tiltrække rige kinesere – og hvad der sker, når vi inviterer dem indenfor. Pengene flyder, men kommer der også politisk og kulturel indflydelse, korruption og forretninger på kinesiske vilkår ind ad bagdøren?
  •  
     
     
     
    Det gennemsnitlige menneskeDet gennemsnitlige menneskeStig Matthiesen, Morten Albæk (25) 0“Op igennem 1990’erne og 00’erne har vi skabt en kultur, der alene har opfordret mennesket til at definere sig selv ved sine ambitioner, drømme og fantasier. En kultur, der reproducerer folks manglende evne til nøgternt at vurdere egne evner ved at anspore dem til konsekvent at overvurdere dem”. Så kontant er meldingen fra Morten Albæk her i bogen.   Albæk gør op med folks indbildte tro på, at deres talent bare skal opdages og langer ud efter den manglende selverkendelse, der nærer X Factor og andre lignende konstruktioner i vores omgivelser. For efter Albæks mening er de fleste af os helt gennemsnitlige, fejlfyldte mennesker, som skal arbejde flittigt og gøre vores bedste hver eneste dag, hvis vi skal opleve succes og bidrage positivt til verden.   Morten Albæk er Group Senior Vice President i Vestas, anerkendt som en af de mest innovative marketingdirektører i verden og adjungeret professor i Anvendt Filosofi ved Aalborg Universitet.   I bogen deler han sine tanker om vigtigheden af at være et helt menneske i en moderne og omskiftelig verden. Han forklarer, hvorfor man hverken kan være en god leder, en god medarbejder eller et godt menneske, hvis man ikke er ærlig i omgangen med sig selv og med andre. De kontante refleksioner sættes løbende i relief med Albæks fortælling om sin egen opvækst og sine personlige erfaringer fra ungdoms- og voksenlivet.  
  •  
     
     
     
    Hund efter TysklandHund efter TysklandLykke Friis (1) 0En bidsk dræberhund, som Uffe Ellemann-Jensen fortvivlet forsøger at tøjle, mens han fremstammer: ”Bare rolig, den gør ikke noget.” Sådan fremstillede den legendariske tegner Bo Bojesen Danmarks forhold til det nye, genforenede Tyskland. Andre politikere var så skeptiske, at de forsøgte sig med galgenhumor: ”Jeg elsker Tyskland så højt, at jeg helst vil have to af dem.” Her i 25-året for Berlinmurens fald kan kontrasten dårligt være større. Pludselig har tv-udsendelser fået tyske navne, danskere valfarter til Berlin for at nyde Tysklands hippe hovedstad, og børn betegner landet som ”übercool”. Men hvad er forklaringen på, at vi ikke længere ligesom grisehandlerens Kvik trækker knurhårene til os, men i dag nærmest er blevet ”hund efter Tyskland”? Lykke Friis tager os med på en rejse til Angela Merkels Tyskland og trækker tråde tilbage til de tidligere Tysklande under Bismarck, Hitler og den kolde krig. Som fast følgesvend gennem bogen har Lykke Friis de markante tyske politikeres hunde.  
  •  
     
     
     
    At leveAt leveArianna Huffington (0) 0Den 6. april 2007 om morgenen ligger Arianna Huffington i en blodpøl på gulvet i sit hjemmekontor. Hun er kollapset på grund af udmattelse og søvnmangel og har i faldet slået hovedet mod hjørnet af skrivebordet. Efter sit kollaps sætter Arianna sig for at redefinere opskriften på succes. Succes måles stort set altid på, hvor meget magt man har, og hvor mange penge man tjener. Hvis vi vil leve det liv, vi ønsker og fortjener, har vi brug for en tredje målestok for succes. Arianna søger tilbage til antikkens græske tænkere for at opklare, hvad det gode liv består af. Ud over magt og penge handler det om at opleve velvære, finde visdom, blive forundret og være gavmild. At leve er en opfordring til at holde pauser fra vores travle digitale liv og indrette tilværelsen med plads til åndelig fordybelse. Det vil ikke blot gavne vores fysiske og mentale helbred, men også lede os til succes.  
  •  
     
     
     
    Ledelse ifølge Steve JobsLedelse ifølge Steve JobsWalter Isaacson (0) 0Ledelse ifølge Steve Jobs inviterer til at arbejde mere innovativt med ledelse. Isaacson har samlet 14 praktiske råd, som han har uddraget af sine interviews med Steve Jobs. Steve Jobs var en ikonisk leder. Han viste vejen for tusindvis af medarbejdere, som var villige til at gå gennem ild og vand for at skabe de bedste produkter, det flotteste design og de mest enkle løsninger. De 14 praktiske råd fra Steve Jobs kan enhver leder lære af, fordi de er universelle og gælder for alle typer virksomheder og organisationer, uanset om de er store eller små. Jobs taler om vigtigheden af at fokusere, forenkle, tage ansvar, prioritere produktet, bøje virkeligheden, vælge det bedste, være fjollet og meget mere. Her er indsigt og inspiration til enhver, der vil forstå lederen bag Apple.
  •  
     
     
     
    Fup, fejl og fordrejningerFup, fejl og fordrejningerThomas Buch-Andersen, Mads Bøgh Johansen (1) 0Tal og fakta er benhård valuta i samfundsdebatten. De kan sætte en dagsorden, vende en debat og lukke munden på modstandere. Men hvordan ved du, om påstandene holder? Hundredvis af magthavere, meningsdannere og medier er i de senere år blevet faktatjekket og konfronteret med deres egne udsagn i DR’s populære Detektor-udsendelser. Detektor er blevet synonym med faktatjek, jævnligt citeret af andre medier og refereret til fra Folketingets talerstol. Detektors vært og programmets tidligere redaktør koger erfaringerne fra de mere end 400 faktatjek ned til en underholdende og lettilgængelig guide. Den viser de typiske faldgruber, og hvordan man med enkle spørgsmål kan lære at spotte fup, fejl og fordrejninger i samfundsdebatten. Bliv bedre til at gennemskue tal, fakta og statistik. Og gør klar til selv at stille spørgsmålet: Kan det nu også passe?
  •  
     
     
     
    Stå fastStå fastSvend Brinkmann (54) 0Svend Brinkmanns svar til den enorme mængde af selvhjælpsbøger er denne 7 trinsguide: 1. Hold op med at mærke efter i dig selv 2. Fokuser på det negative i dit liv 3. Tag nej-hatten på 4. Undertryk dine følelser 5. Fyr din coach 6. Læs en roman – ikke en selvhjælpsbog eller en biografi 7. Dvæl ved fortiden Den udviklingstvang, som præger vores kultur, gør os blinde for de væsentligste ting i livet som pligtfølelse, værdighed og sindsro. Svend Brinkmann gør op med den stædige selvudviklingsindustri inden for arbejdsliv, uddannelse og privatlivet og formulerer en modstand mod tidens krav til evig omstilling og forandring. Brinkmann med et glimt i øjet, hvordan man affinder sig med sig selv, kommer uden om uhæmmet positiv tænkning og opnår en mere realistisk livsindstilling.  
  •  
     
     
     
    Den grønne bobleDen grønne boblePer Wimmer (1) 0Vi er håbløst afhængige af energi. Verdens energiforbrug stiger konstant, fordi energi holder sammen på verden, som vi kender den, og uden ville vores tilværelse være utænkelig. Vi har brug for energi til at skaffe mad, tøj og husly, til lys, varme, telefoner, computere, transport osv.   Der er behov for nye energikilder, og de skal helst være grønne, hvis vi skal undgå en truende miljøkatastrofe. Derfor hylder regeringer og miljøforkæmpere de nye, grønne teknologier, og på verdensplan er der pumpet mange milliarder skattekroner i støtte til vedvarende energi.   Men en stor del af støtten går til projekter, der aldrig vil blive rentable. Forbrugerne betaler regningen, men hvem tjener egentlig på det – miljøet eller investorerne? Og hvad sker der med de stærkt forgældede projekter, når renten stiger? Eller når politikerne reducerer statsstøtten? Et sammenbrud inden for grøn energi kan sende nye chokbølger igennem verdensøkonomien og forsinke overgangen til bæredygtig forsyning med mange år.   Den grønne boble giver os et indblik i hvordan energisektoren hænger sammen: Hvilke forskellige energityper findes der? Hvad koster de, Hvor bæredygtige er de? Hvordan agerer investorer, regeringer og miljøforkæmpere i dette marked?   Det er nu, vi skal fortælle vores politikere, hvad de skal gøre for at garantere vores fremtidige energi. Grøn, bæredygtig energi er for Wimmer ensbetydende med, at det er private virksomheder, der producerer den. Virksomheder, der efter en begrænset periode kan stå på egne ben uden et hav af tilskud, skattefordele og indirekte backup-omkostninger. Derfor skal vi se den grønne boble i øjnene, så vi kan tage luften ud af boblen, før den brister.
  •  
     
     
     
    Tillid på bundlinjenTillid på bundlinjenNiels Thygesen, No Emil Sjöberg Kampmann, Niels Thygesen (3) 0Alle politiske partier uanset farve har de senere år talt om tillid som det nye ledelsesparadigme. Men hvad er det for nogen principper, de offentlige ledere skal benytte, hvis de skal lede med tillid? Bogen viser hvilket enormt potentiale, der ligger i at arbejde med tillid som et bærende princip. Den gør praktisk og konkret rede for, hvordan lederen kan gribe arbejdet med tillid an, så det kan ses på bundlinjen. En lang række offentlige virksomheder fortæller om de resultater, de har opnået ved at lægge kontrollen på hylden og i stedet lede medarbejderne med tillid. Fra bogen: ”Vi kan ikke vride mere ud af de eksisterende ledelsesparadigmer, og vi kan ikke forvente, at der bliver hældt flere penge i den offentlige sektor. Hvis vi vil opretholde et velfærdssamfund, bliver vi nødt til at lede på en anden måde end gennem de principper, vi har til rådighed i dag. Tillid er ikke en mulighed, den er en nødvendighed!”  
  •  
     
     
     
    Sig du kan li migSig du kan li migAstrid Haug (1) 0På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.
  •  
     
     
     
    Sørens sagaSørens sagaPoul Høegh Østergaard (1) 0Sørens Saga er historien om den sidste af de store, gamle danske entreprenører: Søren Langvad, der i mere end fyrre år var topchef og eneejer i Pihl & Søn – kendt for byggeriet af Operaen, Skuespilhuset, Storebælt, Øresund og talrige andre kæmpestore byggeog anlægsprojekter. Læs også historien om, hvordan Pihl & Søn i august 2013 endte i en af Danmarkshistoriens største konkurser. Året forinden var Søren Langvad selv blevet tvunget fra magten og siden bortvist fra sin egen virksomhed, og ved juletid 2012 faldt han om og døde i sneen foran sin hoveddør. Søren Langvad var benhård, men varmblodet, og en født lederskikkelse, som opbyggede et stort internationalt imperium. Hans dristighed, mod og kampånd førte ham fra triumf til triumf, men også ud over kanten. Biografien om Søren Langvad giver et unikt indblik i de dramatiske omstændigheder, der førte frem til Sørens Langvads død og Pihl & Søns endeligt. Men det er først og fremmest skildringen af et helt usædvanligt livsforløb – på én gang drama, reportage og erhvervsjournalistik, der går tæt på hovedpersonen og tager os med ud på byggepladser dybt inde i Island og i Panamas ufremkommelige regnskove.
  •  
     
     
     
    Kulturforståelse for stenalderhjernerKulturforståelse for stenalderhjernerDennis Nørmark (6) 0Sæt stenalderhjernen på stand by og skru op for den kulturelle intelligens! Det moderne arbejdsliv foregår i en global kontekst, næsten uanset hvor vi er og hvem vi er. Desværre er vores hjerner konstrueret til at fungere i stenalderlandsby og ikke på et komplekst, internationalt arbejdsmarked. Bogen beskriver denne udfordring og viser, hvordan vi øger vores kulturelle intelligens trods de psykologiske rygmarvsreaktioner. Kulturforståelse for stenalderhjerner er en motiverende og humoristisk selvhjælpsbog med to ret store målgrupper: nemlig de danskere, som har brug for at lære sig selv bedre at kende for at kunne agere kulturelt intelligent, når jobbet fører dem ind i flerkulturelle sammenhænge – og de udlændinge, som enten i deres eget land eller som expats i Danmark skal arbejde sammen med disse danskere. Dennis Nørmark gennemgår de træk, som karakteriserer den danske kultur og danskernes opfattelse af, hvad det er at være dansker, især set ud fra en arbejdsmarkedskontekst. Med enkle og underholdende eksempler klæder han læseren på til at kunne at begå sig bedre i interkulturelle sammenhænge. Og hans budskab er, at især danskerne skal blive bedre til at forstå både sig selv og de andre: ”Kulturforståelse handler om at ændre mind-set, det handler om at gå til tingene uden om automatpiloten, tænke sig lidt bedre om og at udvide sine forklarings- og forståelsesmodeller. Det er et spørgsmål om vane og disciplin, om at gøre sig lidt mere umage med at forstå sin omverden at udvide horisonten og gøre rammerne større. Det kræver viden, men også vilje, forside en hundredtusindårig, stammeorienteret stenalderhjerne ofte står i vejen.” Bogen rummer en række beskrivelser af erhvervs- og forhandlingskulturen i forskellige lande og kontinenter, især med udgangspunkt i magtstruktur og de såkaldt feminine/maskuline værdier. Læseren får gode råd til, hvordan man med sin danske kultur i bagagen kan håndtere kulturforskellene og der er masser af anbefalinger af konkrete færdigheder, der skal til, for at lykkes i en interkulturel kontekst. Med andre ord: Fremtidens globale super-kompetence hedder Kulturel Intelligens - denne bog er en step-by-step guide til, hvordan det lykkes! Kulturforståelse for stenalderhjerner er en gennemredigeret og opdateret version af førsteudgaven, som udkom i 2011. Bogen henvender sig især til ledere, HR-folk, og alle, hvis erhvervsmæssige succes afhænger af evnen til at kunne begå sig interkulturelt – herhjemme eller ude i verden. Bogen findes også på engelsk.
  •  
     
     
     
    Det store containerkupDet store containerkupLars Abild (0) 0Det store containerkup er den samlede historie om, hvordan man laver svindel til 500 mio. og forsøger at gemme det. Det er en samlet fremstilling om, hvordan et stort bedrageri, der involverer prominente erhvervsfolk, Skat og store virksomheder, kan finde sted uden synderlige konsekvenser. Tusindvis af danskere investerede i containere i 1980´erne. Med løfte om en enorm fortjeneste og en stor skattefordel købte hele 2600 danskere fiktive containere for næsten 500 millioner kroner. Men langt hovedparten af containerne eksisterede ikke. De var blot numre på papir. Pengene lånte køberne af et firma, der i dag ejes af Top-danmark. Alle investorerne tabte deres penge, nogle blev fuldstændig ruineret. Det store containerkup er beretningen om forløbet, men også om bestilte rockeroverfald og mafiametoder, om store firmaers chikane af konkursramte borgere med tilhørende advokatregninger, om bevismateriale, der både ændres og forsøges skjult, om belastende oplysninger, der stemples fortroligt af skattemyndighederne, og om løgn over for Folketinget. Vi får også indblik i hvordan Michael Pram Rasmussen agerede i de første år hos Topdanmark og i advokat Prebens Struer Lauridsens mange roller i sagen.Og det er ikke mindst beretningen om en mand, den konkursramte investor PederSmidt, som aldrig har opgivet kampen for at få sandheden frem. Sagen har stået på i tre årtier og bliver gennemgået tilbundsgående i denne bog. Han har researchet på og arbejdet med containerkluppet i 14 år.  
  •  
     
     
     
    Nøglen til din hjerneNøglen til din hjerneJørgen Svenstrup (0) 0Gennem viden, øvelser og selvindsigt lærer du med "Nøglen til din hjerne" at fintune din hjerne og lægge et mentalt træningsprogram, der bringer det bedste frem i dig. Din hjerne er som et aflåst kontroltårn, der dikterer, hvem du er – men med den rette nøgle kan du låse hjernen op og forstå, hvordan den fungerer. Først når du forstår hjernen, kan du bruge tankens umådelige kraft til at blive den, du ønsker at være. Tænk, hvis du selv kunne påvirke dit humør eller bestemme, hvordan du reagerer i forskellige situationer. Det kan du med mentaltræning. Mens du slapper af, kan du træne hjernen for at slippe af med nervøsitet, øge dit selvværd, lindre depressioner og nå dine mål. Når du arbejder med hjernen, tager du styringen i dit liv.  
  •  
     
     
     
    Business Model GenerationBusiness Model GenerationAlexander Osterwalder, Yves Pigneur (11) 0Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel.   Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark.   Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.
  •  
     
     
     
    Det kreative samfundDet kreative samfundLars Tvede (10) 0Landes økonomiske tilstand bestemmes på kort sigt af konjunktursvingninger, siger økonomerne. På længere sigt tæller indsatsen af kapital og arbejdskraft mere. Men på den helt lange bane er det faktisk mobilisering af kreativitet, der gør den største forskel, viser Lars Tvede i denne bog. Forskellige nationer og civilisationer har gennem tiden håndteret dette meget forskelligt. Mange har været kreative for en tid, men er så sandet til og forgået.   Hvordan kan vi med mere fokus på kreativitet forme en bedre fremtid? Og omvendt: Hvordan kan vi tabe alt som mange civilisationer før os, hvis vi hæmmer kreativiteten? Hvis man vil forstå, hvilken forskel kreativitet kan gøre, er Tvedes bog det rette sted at starte. Tag derfor med på rejse gennem menneskehedens historie og se bl.a. her, hvorfor homo sapiens udkonkurrerede neandertalerne, og hvordan Vesten startede en uhørt kreativ eksplosion i middelalderen, samtidig med at de tidligere mere dynamiske islamiske og kinesiske folkeslag gik i stå. Læs også hans forklaring på, hvordan kreativitet dybest set opstår – uanset om det er i naturen, i erhvervslivet eller blandt nationer. Dybest set kan det koges ned til blot fire fænomener, der skal kombineres for at få kreativitet og mangfoldighed til at blomstre – hver gang.  Men hæmmer man kreativiteten, får man ikke blot statiske samfund, ifølge Tvede, man får forvitring, gældssætning, pessimisme og til sidst forfald eller kollaps.   Vestlige nationer tager nu tilløb til sådanne problemer, og nogle frygter nedture som Argentinas eller værre.  Men fremtiden kan også blive forbavsende god, siger Tvede, og skitserer en række positive og i øvrigt ofte anti-intuitive konsekvenser, hvis vi virkelig evner at åbne de kreative sluser.    
  •  
     
     
     
    Virksomhedens omdømmeVirksomhedens omdømmeKresten Schultz-Jørgensen (0) 0Det er PR-specialistens opgave at pleje og udvikle virksomhedens relationer, så virksomheden får styrket sit omdømme. Denne bog giver os historien om public relations som akademisk og praktisk fag. Og derefter – ved hjælp af teori, cases og redskaber – behandler den emner som kommunikationsstrategi, public affairs, medierelationer, krisekommunikation og issues management. Vi introduceres til PR-paradigmet, den første samlede model på dansk for faget public relations. Public relations er fremtidens kommunikationsfag. Faget beskæftiger sig både med samfund, organisation og kommunikation og forankrer virksomhedens kommunikation i virksomheden – og virksomheden i det omkringliggende samfund.? Public relations tilbyder gode svar på de stigende krav fra virksomhedens mange forskellige stakeholdere. Kunder, leverandører, investorer, journalister og myndigheder har alle en holdning til de virksomheder, de har med at gøre. Bogen er skrevet til alle, der beskæftiger sig med public relations, men som ofte kalder deres fag noget andet: Information, strategisk kommunikation, pressearbejde, stakeholdermanagement eller krisekommunikation.  
  •  
     
     
     
    Gør nej til ja - når du forhandlerGør nej til ja - når du forhandlerWilliam Ury (0) 0Om at man forhandle med vanskelige modparter. William Ury viser bl.a., hvordan man kan holde hovedet koldt under pression, neutralisere en aggressiv modpart og gennembryde modstand, stå fast uden at fremprovokere modstand og finde gensidigt accepta
  •  
     
     
     
    Få 'ja' når du forhandlerFå 'ja' når du forhandlerRoger Fisher, William Ury (0) 0FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder.
  •  
     
     
     
    De første 100 dageDe første 100 dageLars Bo Hansen (0) 0De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence. Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen et kort og konkret bud på i sin nye bog, og som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation. Første del af bogen er centeret omkring Lars Bo Hansens fem dogmer - Du skal kommunikere - Du skal have en god plan for de 100 dage - Du skal sætte dit ledelseshold - Du skal melde strategiske temaer ud - Du skal skabe resultater i overgangsperioden Bogen præsenterer de nye udfordringer, den nye leder står over for. Her finder man listen over alle de spørgsmål der rejses, manglende viden, pres og krav etc. Bogen veksler mellem gode råd, eksempler fra det virkelige liv, baseret på interviews med kendte og mindre kendte topledere, og cases. Bogen giver specifikke anbefalinger og interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen. Fx lyder nogle af de indledende råd: Sæt holdet, lav strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs – og der henvises løbende til måder andre ledere fx "satte holdet på", "udviklede strategien på" osv. Desuden finder man gode råd til, hvad man IKKE må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud, tale om den gamle virksomhed man kommer fra, etc. Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen (05.12.08): "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."
  •  
     
     
     
    Den effektive lederDen effektive lederTrine Kolding, Trine Kolding - Trine Kolding - Når tiden er vigtig (2) 0  Den gængse forestilling om, at flere arbejdstimer skaber bedre resultater, vendes på hovedet i Den effektive leder – succes med en 40 timers arbejdsuge. Igennem 20 dybdegående interview udfolder Trine Kolding de effektive lederes karakteristika og viser, hvordan de opnår de nødvendige resultater på meget kortere tid end de fleste.  Du får et unikt indblik i, hvordan ledere fra vidt forskellige brancher, herunder Maersk Line, Coloplast, CSC, Rosendahl Design Group, NCC gør, hvad andre anser for umuligt: De når deres mål på max. 40 timer om ugen.   Lederne indvier dig i de valg, erfaringer og prioriteringer, som udgør fællesnævnerne for deres arbejdsliv. Ved at gøre brug af deres strategier kan du gøre nøjagtig det samme: blive mere effektiv ved at arbejde mindre.   Bogen er til dig, der vil have konkrete anvisninger til, hvordan du får succes med en 40 timers arbejdsuge. Uanset om du selv er leder, på vej til at blive det eller ønsker praktiske, virksomme anvisninger til at optimere din effektivitet på arbejdet.  
  •  
     
     
     
    Sikker vej til læringSikker vej til læringElisabeth Trampe Madsen (0) 0Denne bog yder en praktisk hjælp til de tusindvis af ledere, medarbejdere og konsulenter, der hver dag underviser voksne – i organisationer, på kursussteder og i virksomheder. Ofte er det dygtige fagfolk, der som en del af deres job har påtaget sig at undervise kolleger. Mange bliver kastet ud i opgaven uden at have fået nogen form for træning i at undervise.   Bogen gennemgår systematisk forløbet fra undervisningen planlægges til den gennemføres og evalueres – trin for trin. Den fortæller om hjælpemidler og metoder og hjælper også læseren med at reflektere over sin rolle som underviser. Du får en række praktiske guider, skabeloner og redskaber, der gør det lettere at planlægge aktiverende, målrettet og varieret undervisning – undervisning, som sætter deltagernes læring i fokus.  
Resultat: 1-24 (af 251)   Side: 1 2 3 ... 11  Forrige  

Glæd dig! Bøger på vej

Log ind

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
Password

Opret profil

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
E-mail
Password

Glemt password

Indtast din e-mail, og vi sender dine info.

Slet profil

Indtast din e-mail.
E-mail

Tilmeld nyhedsbrev

Indtast din e-mail-adresse for at tilmelde dig nyhedsbrevet.
E-mail

Forlaget Gyldendal – hvor forfatterne er

Gyldendal.dk

g.dk – Gyldendals internetboghandel
- er nedlagt pr. 1. maj 2013.

Nu er du på forlaget Gyldendals hjemmeside.

Her kan du læse om bøger, se film om litteratur, anmelde og komme i dialog med forfatterne.

Vi håber, at du finder den bog, du leder efter.

Velkommen til!