Erhverv, Ledelse & Arbejdsliv
 
 
 
 
Find titel i denne kategori
Søg
 
 
 
 
Sortering Vis pr. side Visning
Resultat: 1-24 (af 240)   Side: 1 2 3 ... 11  Forrige  
  •  
     
     
     
    Nøglen til din hjerneNøglen til din hjerneJørgen Svenstrup (0) 0Gennem viden, øvelser og selvindsigt lærer du med "Nøglen til din hjerne" at fintune din hjerne og lægge et mentalt træningsprogram, der bringer det bedste frem i dig. Din hjerne er som et aflåst kontroltårn, der dikterer, hvem du er – men med den rette nøgle kan du låse hjernen op og forstå, hvordan den fungerer. Først når du forstår hjernen, kan du bruge tankens umådelige kraft til at blive den, du ønsker at være. Tænk, hvis du selv kunne påvirke dit humør eller bestemme, hvordan du reagerer i forskellige situationer. Det kan du med mentaltræning. Mens du slapper af, kan du træne hjernen for at slippe af med nervøsitet, øge dit selvværd, lindre depressioner og nå dine mål. Når du arbejder med hjernen, tager du styringen i dit liv.  
  •  
     
     
     
    Business Model GenerationBusiness Model GenerationAlexander Osterwalder, Yves Pigneur (11) 0Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel.   Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark.   Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.
  •  
     
     
     
    Stå fastStå fastSvend Brinkmann (30) 0Svend Brinkmanns svar til den enorme mængde af selvhjælpsbøger er denne 7 trinsguide: 1. Hold op med at mærke efter i dig selv 2. Fokuser på det negative i dit liv 3. Tag nej-hatten på 4. Undertryk dine følelser 5. Fyr din coach 6. Læs en roman – ikke en selvhjælpsbog eller en biografi 7. Dvæl ved fortiden Den udviklingstvang, som præger vores kultur, gør os blinde for de væsentligste ting i livet som pligtfølelse, værdighed og sindsro. Svend Brinkmann gør op med den stædige selvudviklingsindustri inden for arbejdsliv, uddannelse og privatlivet og formulerer en modstand mod tidens krav til evig omstilling og forandring. Brinkmann med et glimt i øjet, hvordan man affinder sig med sig selv, kommer uden om uhæmmet positiv tænkning og opnår en mere realistisk livsindstilling.  
  •  
     
     
     
    Det kreative samfundDet kreative samfundLars Tvede (9) 0Landes økonomiske tilstand bestemmes på kort sigt af konjunktursvingninger, siger økonomerne. På længere sigt tæller indsatsen af kapital og arbejdskraft mere. Men på den helt lange bane er det faktisk mobilisering af kreativitet, der gør den største forskel, viser Lars Tvede i denne bog. Forskellige nationer og civilisationer har gennem tiden håndteret dette meget forskelligt. Mange har været kreative for en tid, men er så sandet til og forgået.   Hvordan kan vi med mere fokus på kreativitet forme en bedre fremtid? Og omvendt: Hvordan kan vi tabe alt som mange civilisationer før os, hvis vi hæmmer kreativiteten? Hvis man vil forstå, hvilken forskel kreativitet kan gøre, er Tvedes bog det rette sted at starte. Tag derfor med på rejse gennem menneskehedens historie og se bl.a. her, hvorfor homo sapiens udkonkurrerede neandertalerne, og hvordan Vesten startede en uhørt kreativ eksplosion i middelalderen, samtidig med at de tidligere mere dynamiske islamiske og kinesiske folkeslag gik i stå. Læs også hans forklaring på, hvordan kreativitet dybest set opstår – uanset om det er i naturen, i erhvervslivet eller blandt nationer. Dybest set kan det koges ned til blot fire fænomener, der skal kombineres for at få kreativitet og mangfoldighed til at blomstre – hver gang.  Men hæmmer man kreativiteten, får man ikke blot statiske samfund, ifølge Tvede, man får forvitring, gældssætning, pessimisme og til sidst forfald eller kollaps.   Vestlige nationer tager nu tilløb til sådanne problemer, og nogle frygter nedture som Argentinas eller værre.  Men fremtiden kan også blive forbavsende god, siger Tvede, og skitserer en række positive og i øvrigt ofte anti-intuitive konsekvenser, hvis vi virkelig evner at åbne de kreative sluser.    
  •  
     
     
     
    Virksomhedens omdømmeVirksomhedens omdømmeKresten Schultz-Jørgensen (0) 0Det er PR-specialistens opgave at pleje og udvikle virksomhedens relationer, så virksomheden får styrket sit omdømme. Denne bog giver os historien om public relations som akademisk og praktisk fag. Og derefter – ved hjælp af teori, cases og redskaber – behandler den emner som kommunikationsstrategi, public affairs, medierelationer, krisekommunikation og issues management. Vi introduceres til PR-paradigmet, den første samlede model på dansk for faget public relations. Public relations er fremtidens kommunikationsfag. Faget beskæftiger sig både med samfund, organisation og kommunikation og forankrer virksomhedens kommunikation i virksomheden – og virksomheden i det omkringliggende samfund.? Public relations tilbyder gode svar på de stigende krav fra virksomhedens mange forskellige stakeholdere. Kunder, leverandører, investorer, journalister og myndigheder har alle en holdning til de virksomheder, de har med at gøre. Bogen er skrevet til alle, der beskæftiger sig med public relations, men som ofte kalder deres fag noget andet: Information, strategisk kommunikation, pressearbejde, stakeholdermanagement eller krisekommunikation.  
  •  
     
     
     
    Gør nej til ja - når du forhandlerGør nej til ja - når du forhandlerWilliam Ury (0) 0Om at man forhandle med vanskelige modparter. William Ury viser bl.a., hvordan man kan holde hovedet koldt under pression, neutralisere en aggressiv modpart og gennembryde modstand, stå fast uden at fremprovokere modstand og finde gensidigt accepta
  •  
     
     
     
    Få 'ja' når du forhandlerFå 'ja' når du forhandlerRoger Fisher, William Ury (0) 0FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder.
  •  
     
     
     
    De første 100 dageDe første 100 dageLars Bo Hansen (0) 0De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence. Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen et kort og konkret bud på i sin nye bog, og som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation. Første del af bogen er centeret omkring Lars Bo Hansens fem dogmer - Du skal kommunikere - Du skal have en god plan for de 100 dage - Du skal sætte dit ledelseshold - Du skal melde strategiske temaer ud - Du skal skabe resultater i overgangsperioden Bogen præsenterer de nye udfordringer, den nye leder står over for. Her finder man listen over alle de spørgsmål der rejses, manglende viden, pres og krav etc. Bogen veksler mellem gode råd, eksempler fra det virkelige liv, baseret på interviews med kendte og mindre kendte topledere, og cases. Bogen giver specifikke anbefalinger og interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen. Fx lyder nogle af de indledende råd: Sæt holdet, lav strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs – og der henvises løbende til måder andre ledere fx "satte holdet på", "udviklede strategien på" osv. Desuden finder man gode råd til, hvad man IKKE må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud, tale om den gamle virksomhed man kommer fra, etc. Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen (05.12.08): "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."
  •  
     
     
     
    Den effektive lederDen effektive lederTrine Kolding, Trine Kolding - Trine Kolding - Når tiden er vigtig (0) 0  Den gængse forestilling om, at flere arbejdstimer skaber bedre resultater, vendes på hovedet i Den effektive leder – succes med en 40 timers arbejdsuge. Igennem 20 dybdegående interview udfolder Trine Kolding de effektive lederes karakteristika og viser, hvordan de opnår de nødvendige resultater på meget kortere tid end de fleste.  Du får et unikt indblik i, hvordan ledere fra vidt forskellige brancher, herunder Maersk Line, Coloplast, CSC, Rosendahl Design Group, NCC gør, hvad andre anser for umuligt: De når deres mål på max. 40 timer om ugen.   Lederne indvier dig i de valg, erfaringer og prioriteringer, som udgør fællesnævnerne for deres arbejdsliv. Ved at gøre brug af deres strategier kan du gøre nøjagtig det samme: blive mere effektiv ved at arbejde mindre.   Bogen er til dig, der vil have konkrete anvisninger til, hvordan du får succes med en 40 timers arbejdsuge. Uanset om du selv er leder, på vej til at blive det eller ønsker praktiske, virksomme anvisninger til at optimere din effektivitet på arbejdet.  
  •  
     
     
     
    Sikker vej til læringSikker vej til læringElisabeth Trampe Madsen (0) 0Denne bog yder en praktisk hjælp til de tusindvis af ledere, medarbejdere og konsulenter, der hver dag underviser voksne – i organisationer, på kursussteder og i virksomheder. Ofte er det dygtige fagfolk, der som en del af deres job har påtaget sig at undervise kolleger. Mange bliver kastet ud i opgaven uden at have fået nogen form for træning i at undervise.   Bogen gennemgår systematisk forløbet fra undervisningen planlægges til den gennemføres og evalueres – trin for trin. Den fortæller om hjælpemidler og metoder og hjælper også læseren med at reflektere over sin rolle som underviser. Du får en række praktiske guider, skabeloner og redskaber, der gør det lettere at planlægge aktiverende, målrettet og varieret undervisning – undervisning, som sætter deltagernes læring i fokus.  
  •  
     
     
     
    Slug frøen!Slug frøen!Brian Tracy (0) 0Mennesker med succes forsøger ikke at nå alting. De har lært sig at fokusere på de vigtigste opgaver og sikre sig, at de bliver løst – og det uanset om de befinder sig i forretningslivet, studerer, underviser eller er aktive på anden vis. SLUG FRØEN! handler om at tage de største og mest besværlige udfordringer først – det er dem, man er mest tilbøjelig til at udsætte, men det er også overvindelsen af dem, der har den mest positive indflydelse på ens liv. SLUG FRØEN! viser, hvordan man kan koncentrere sig om de kritiske opgaver og planlægge en effektiv arbejdsdag og et succesrigt arbejdsliv. I 21 praktiske og enkle råd viser Brian Tracy, hvad der er afgørende for effektiv tidsplanlægning, såsom at efterleve 80/20 reglen, finde sine forcer, sætte sig mål, skelne mellem vigtigheden af forskellige opgaver, prioritere i grupper og undergrupper, danne sig overblik gennem at tænke på papiret, skabe hensigtsmæssige arbejdsrammer, lære det man viger udenom, fordi man ikke behersker det, at uddelegere og at fokusere på nøgleresultater.
  •  
     
     
     
    Ubegrænset kraftUbegrænset kraftAnthony Robbins (0) 0Hvis du nogensinde har drømt om et bedre liv, er Ubegrænset kraft bogen, som viser dig hvordan du opnår den ekstraordinære livskvalitet du ønsker, og hvordan du udvikler dit personlige og dit professionelle liv. Ved at skærpe sindets kræfter ka
  •  
     
     
     
    EU-formandskabet 2002 - Den danske ledelseskanon, 11EU-formandskabet 2002 - Den danske ledelseskanon, 11Jens Thomsen (0) 0Den ledelsesbedrift, som denne bog beskriver, er enestående i dansk politisk historie. De afsluttende forhandlinger om EU’s Østudvidelse under dansk ledelse i 2002 var en international politisk ledelsesbedrift i en vægtklasse, hvor danske ministre og embedsmænd normalt ikke får lov til at sidde for bordenden. Østudvidelsen var det endelige opgør med Anden Verdenskrig og Den Kolde Krig i Europa og er en historisk milepæl for Europa. Opgaven var enorm for det danske EU-formandskab, og politisk risikabel. Dygtig planlægning, dyb indsigt i EU-samarbejdet og politisk mod sikrede successen, så ti nye medlemslande kunne optages i EU i 2004 og yderligere to i 2007. Hvad er det, der gør, at nogle virksomheder og organisationer klarer sig særlig godt og skaber vækst, arbejdspladser og livskvalitet til glæde for mange? Det er det spørgsmål, Den danske ledelseskanon forsøger at give et svar på ved at skildre 12 af de største ledelsesbedrifter i Danmark siden Anden Verdenskrig. Se de andre titler i Den danske ledelseskanon.
  •  
     
     
     
    Kampen om velfærdsstaten - Den danske ledelseskanon, 12Kampen om velfærdsstaten - Den danske ledelseskanon, 12Mikael R. Lindholm (0) 0De første streger til den danske velfærdsmodel blev slået af en gruppe unge socialdemokrater, der lige efter Anden Verdenskrig dannede Det Økonomiske Sekretariat og dermed startede en debat om, hvordan statens penge burde bruges. Fra primært at bestå af almisser er velfærdssamfundet i dag vokset til en omfattende, hjælpende og kontrollerende mekanisme med et gigantisk budget. Dannelsen af velfærdsstaten er kanoniseret som en af de vigtigste ledelsesbedrifter i Danmark. Vi får her historien om, hvordan velfærdsstaten gennem kampe og forlig blev skabt samt en diskussion om, hvor det er på vej hen. Hvad er det, der gør, at nogle virksomheder og organisationer klarer sig særlig godt og skaber vækst, arbejdspladser og livskvalitet til glæde for mange? Det er det spørgsmål, Den danske ledelseskanon forsøger at give et svar på ved at skildre 12 af de største ledelsesbedrifter i Danmark siden Anden Verdenskrig.  
  •  
     
     
     
    Dit personlige ledelsesrumDit personlige ledelsesrumDorte Cohr Lützen, Birgitte Lønborg (1) 0Den offentlige leder skal kunne levere offentlige ydelser i høj kvalitet i samspil med medarbejderne. Lederen træder ikke længere ind i en fast rolle, men træder i dag i karakter ved at skabe sit eget ledelsesrum. Ledelsesrummet skal fyldes ud og hele tiden skabes på ny. Bogens forfattere har på baggrund af deres erfaring med offentlige ledere, udvalgt otte rum, som er vigtige for den engagerede leder at fylde ud og arbejde med for at opnå succes med ledelse. Rummene er: • Vilkår og kontekst for ledelse i dag • Senmoderne lederroller • Lederen som autoritet • Lederens kompetencer til effektiv kommunikation • Følelser på jobbet • Brug følelserne med fornuft • Hvordan udvikler du dig selv som leder? • Få styr på hverdagens ledelse Med praktiske eksempler, teori og refleksionsværktøjer hjælper denne bog lederen med at indrette sit personlige ledelsesrum. Bogen inspirerer lederen til at tænke over og udvikle sin personlige ledelsesstil og tilpasse den til netop de behov og situationer, som lederen møder i dagligdagen.  
  •  
     
     
     
    KompleksitetKompleksitetTomas Lykke, Anders Nørgaard (0) 0Det er de færreste, der ved, hvad kompleksitet gør ved forretningen – og især hvad man kan gøre ved det. Så hvor starter toplederen, når kompleksitet æder 40 % af profitten? Kompleksiteten er på spil, hvis virksomheden har tusindvis af produkter i porteføljen, mens kun et fåtal er aktive og profitable. Eller hvis organisationen kører i bakgear, fordi kritiske beslutninger drukner i et hav af udvalg med uklare mandater og roller. Her bør toplederen tage affære og følge Nørgaard og Lykkes anbefalinger om, hvordan ledelsen sikrer en balance mellem kompleksitet i kerneforretningen og enkelhed i den øvrige organisation. Via erfaringer fra blandt andet LEGO, Danfoss og TDC viser de, at vilkårene for succes opstår, når ledelsen sætter rammer for virksomhedens portefølje, processer og projekter. Undervejs får toplederen en trinvis tilgang til at arbejde strategisk med kompleksitet og derved til at indfri det største potentiale, mange virksomheder uvidende går glip af.  
  •  
     
     
     
    Gør kunden god igenGør kunden god igenPernille Hirshals, Søren Bechmann (2) 0Det er ikke nødvendigvis et problem, at en virksomhed begår fejl. Problemet opstår, hvis virksomheden ikke har en strategi eller en plan for, hvordan den utilfredse kunde håndteres. Gør kunden god igen handler om den gode kundeservice – med udgangspunkt i reklamationshåndteringen. Det viser sig, at de kunder, som oplever god behandling, når de henvender sig med en klage, med få midler kan ændres til virksomhedens bedste ambassadører. Bogen fokuserer på et overset værktøj: At stærk reklamationshåndtering rummer flere muligheder, som kan påvirke såvel top- som bundlinje
  •  
     
     
     
    Konfliktens anatomiKonfliktens anatomiThe Arbinger Institute (0) 0En bog, som tager fat i roden af alle konflikter: hvordan vi ser hinanden. De fleste konflikter opstår, fordi vi ikke har tilstrækkelig fornemmelse for den person, vi står over for, eller fordi vi selv i forvejen er præget af forventninger og krav. Forretningsmanden Lou er, hårdt presset af sine kone, taget til Arizona for at deltage i et forældrekursus på et behandlingssted for belastede unge. Lou håber på, at behandlingen vil fikse hans søn, men filosofien på stedet er, at forældrene også skal forandre sig, hvis de unges forandring skal vare ved. Lou er kritisk og negativ, men gennem kurset får han mulighed for at se på sit liv med nye øjne og opdager, at han selv bærer en stor del af ansvaret for konflikterne i sit liv. Og derfor også har nøglen til at gå i gang med at løse dem. Gennem fortællingen om Lou peger Konfliktens anatomi på det helt grundlæggende problem, at vi ikke kan se, at det er os selv, der har et problem – og ikke kun alle de andre. Når vi opdager det, behøver vi ikke længere at opfatte os selv som ofre for det, vi ser som andres inkompetence og urimeligheder, men kan finde bedre og overraskende enkle løsninger på vores problemer.    
  •  
     
     
     
    Kend din kerneopgaveKend din kerneopgaveMorten Christensen, Anders Seneca (9) 0Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt? Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer. Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer.  Danske Kommuner gav bogen seks stjerner. Anmelderen skrev bl.a.: "Som ægte jyde er det ikke ofte, jeg udnytter plus-skalaen fuldt ud, men det gør jeg med denne bog – ikke for bogens litterære kvaliteter, men for dens budskaber og for den lette og tilgængelige måde, de beskrives på."
  •  
     
     
     
    Vi er på vejVi er på vejAnnemette Digmann, Kirsten Engholm Jensen, Jens Peter Jensen (5) 0Velfærdssamfundet står over for store udfordringer. Derfor har såvel regeringen som regioner og kommuner med fornyet kraft sat innovation på dagsordenen. I denne bog inviteres læseren med ind i nogle af de innovationsprocesser, der foregår i Danmark. Vi følger udviklingen fra de første famlende skridt, til vi når frem til en offentlig innovation 2.0. Vi ser, hvordan hverdagsinnovation i en organisation kan vokse og vise sig effektiv. Og i den proces spiller især mellemlederen en vigtig rolle. Forfatterne giver også gode råd om, hvordan de offentlige topledelser kan arbejde med innovationsprocesser, lige som de også sætter fokus på medarbejdernes rolle. Det er svært at komme fra de mange pæne ord om nytænkning til konkrete handlinger på velfærdsområderne – men det kan lykkes!
  •  
     
     
     
    DataDataMikkel Holm Sørensen, Simon Bentholm (27) 0Data er gået fra kedelig til cool. Data er overalt og inde i alt. Data er ikke længere blot et analytisk instrument, men i stigende grad selve grundstoffet i virksomhedens værdiskabelse på linje med teknologi, talenter og patenter.   Vi er på vej mod helt nye måder at drive virksomheder på, med helt nye produkter, processer og forretningsmodeller. På et tidspunkt begynder også dine konkurrenter at anvende data strategisk, og så kan du ikke længere betragte datatrenden som en tilskuersport. Tag første skridt ind i fremtiden med denne bog.   Denne første danske indføring i den datadrevne virksomhed rummer en god og en dårlig nyhed til læseren: Den gode er, at du har store uudnyttede aktiver liggende gemt i virksomheden. Den dårlige er, at det kræver stor viljestyrke, nye processer, nye kompetencer og en vis portion mod og fremsynethed at omsætte data til værdi.   Vi kommer både højt op i helikopteren og helt tæt på læserens egen hverdag gennem en indføring i revolutionens historiske og teoretiske baggrund, eksempler, konkrete metoder og perspektiveringer.  
  •  
     
     
     
    PrimadonnaledelsePrimadonnaledelseHelle Hedegaard Hein (10) 0Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden. De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger. Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne. Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen. Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere. Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.  
  •  
     
     
     
    Sæt borgeren i spilSæt borgeren i spilChristian Bason, Søren Sebastian Toft, Sune Knudsen (5) 0Tiden er inde til, at langt flere offentlige institutioner sætter borgerne i spil. Den offentlige sektors 800.000 ansatte står over for massive udfordringer – manglen på arbejdskraft, integrationsproblematikken, øget globalisering og, ikke mindst, voksende krav fra borgerne. Mange offentlige ansatte savner dog de værktøjer, som kan udløse borgernes ressourcer.   Bogens værktøjer styrker medarbejdere og ledere på alle niveauer til at kunne tage hånd om innovationsprocessen, til glæde for dem selv, deres kolleger, og de borgere, de er sat til at tjene. Gennem faserne fokusér, oplev, skab, og insistér præsenterer forfatterne en proces, som trin for trin fører et udviklingsprojekt fra den spæde start til en innovativ løsning, og viser hvordan man sikrer at den føres ud i livet.   Sæt borgeren i spil viser gennem historier og cases hvordan det er en øjenåbner at se verden udefra og ind med borgernes blik, og hvordan borgernes oplevelser kan danne grundlag for nytænkning. Endeligt tegner bogen en profil af den borgercentrerede offentlige organisation, som løbende inddrager borgernes perspektiv, og som bruger deres energi, viden og ønske om at bidrage. Bogen opfordrer til en forandring af den offentlige sektor til at blive mere serviceorienteret fra top til bund.   Bogen gør samtidig op med tre myter om involvering af borgerne: Borgerne skal ikke til at bestemme det hele, men systematisk indhentning af viden om deres hverdag kan omsættes til nye indsatser, der virker. Det tager heller ikke, alt i alt, flere ressourcer at involvere borgerne. Investeringen kommer flere gange igen, fordi nye løsninger kvalificeres og rammer plet. Det er heller ikke svært at afstemme forventninger med borgerne, for de kan godt forstå at ikke alle deres ideer og forslag bliver til virkelighed.   Eksemplerne på, at involvering af borgerne kan give inspiration og ny værdi, bobler da også op til overfladen i disse år. I Brønderslev involverer man elever, forældre og lærere i at udvikle fremtidens fantastiske folkeskole. I Odense sætter hospitalets ansatte sig i patientens sted for at forstå hvordan et patientforløb opleves i praksis. Og i København eksperimenterer en børnehave med at lade forældrene selv undersøge børnemiljøet og sammen med personalet få ideer til forbedringer.
  •  
     
     
     
    Lyt til elefanterneLyt til elefanterneAstrid Haug, Anna Ebbesen (13) 0Digital kommunikation i praksis Digital kommunikation … hvad er det? Og hvordan navigerer man i det digitale univers som virksomhed, politiker eller organisation? Denne bog giver konkrete råd til, hvordan man kan kommunikere på internettet og i sociale netværk til størst mulig gavn for forretningen eller sagen. Det handler ikke om blot at poste sine budskaber ud via blogs, Facebook, Twitter. Vilkåret for digital kommunikation er dialog. Lyt til elefanterne - digital kommunikation i praksis giver en række eksempler og erfaringer med digital kommunikation videre fra nogle af de virksomheder og organisationer, der er gået forrest. Det gælder blandt andet Post Danmark, FOA, Aqua d'or og Barack Obama. Tre tilgange er ifølge forfatterne de væsentligste, når man benytter digital kommunikation: • Lyt - og lær af dine brugere • Gå i dialog - og skab forståelse • Tilbyd værktøjer - og skab varige relationer til brugerne Blandt bogens pointer er, at hvis man som virksomhed, politiker eller organisation med stor bevidsthed lytter til og inddrager brugerne, kan man skabe bedre kunderelationer og dermed styrke sin position. Anna Ebbesen og Astrid Haug blogger også om emnet på www.digitaletanker.dk Se indslag om digital kommunikation på Børsen Business Net Læs også artiklen: Når lederen vil blogge fra Lederweb. Læs anmeldelsen fra Dansk Politik. Lyt til interview med Anna Ebbesen og Astrid Haug i P1, Harddisken. Lyt til interview med Astrid Haug fra JP Radio. Læs anmeldelse fra Anders Stubkjærs blog. Læs artikel "Styrk din position på internettet" fra Erhvervsbladet. Læs anmeldelse af bogen på Emmes weblog. Læs anmeldelse fra Hovedet på bloggen. Læs anmeldelse/kommentar på René Clausen Nielsens blog. Læs anmeldelsen fra dSeneste på nettet.   En kort twitterkommentar om bogen. 
Resultat: 1-24 (af 240)   Side: 1 2 3 ... 11  Forrige  

Log ind

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
Password

Opret profil

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
E-mail
Password

Glemt password

Indtast din e-mail, og vi sender dine info.

Slet profil

Indtast din e-mail.
E-mail

Tilmeld nyhedsbrev

Indtast din e-mail-adresse for at tilmelde dig nyhedsbrevet.
E-mail

Forlaget Gyldendal – hvor forfatterne er

Gyldendal.dk

g.dk – Gyldendals internetboghandel
- er nedlagt pr. 1. maj 2013.

Nu er du på forlaget Gyldendals hjemmeside.

Her kan du læse om bøger, se film om litteratur, anmelde og komme i dialog med forfatterne.

Vi håber, at du finder den bog, du leder efter.

Velkommen til!