Erhverv, Ledelse & Arbejdsliv
 
 
 
 
Find titel i denne kategori
Søg
 
 
 
 
Sortering Vis pr. side Visning
Resultat: 1-24 (af 217)   Side: 1 2 3 ... 10  Forrige  
  •  
     
     
     
    Digitale indfødte på jobDigitale indfødte på jobSøren Schultz HansenSøren Schultz Hansen fortæller om de digitale indfødte, der lige nu vælter ud på arbejdsmarkedet. De forventer nemlig helt anderledes ledelse, end der bedrives i øjeblikket. Det er ikke mangel på respekt, når din unge medarbejder tjekker Facebook, mens I holder møde. Hvis du reagerer med irritation, er det blot ét af de konfrontationspunkter, der kommer flere af, når de digitale indfødte indtager arbejdsmarkedet. Søren Schultz Hansen forudser på baggrund af sin forskning i de unges adfærd, at de ”gamle” ledere skal vænne sig til nye typer medarbejdere. Han anbefaler, at ledere justerer på de gamle ledelsesformer, hvis de vil have det bedste ud af de unge. Og kommer med konkrete forslag til hvordan. Lær, hvad du kan gøre, når: - Værktøjer som MUS og målstyring er meningsløse - Tomandsmøder og åbne kontorer signalerer fravær - Faglig specialisering viger for sociale relationer Du får råd og redskaber til at opdatere din arbejdsplads, så den tiltrækker, motiverer og udvikler digitale indfødte. Og så du forstår, hvorfor chat slår tale.
  •  
     
     
     
    Hund efter TysklandHund efter TysklandLykke FriisEn bidsk dræberhund, som Uffe Ellemann-Jensen fortvivlet forsøger at tøjle, mens han fremstammer: ”Bare rolig, den gør ikke noget.” Sådan fremstillede den legendariske tegner Bo Bojesen Danmarks forhold til det nye, genforenede Tyskland. Andre politikere var så skeptiske, at de forsøgte sig med galgenhumor: ”Jeg elsker Tyskland så højt, at jeg helst vil have to af dem.” Her i 25-året for Berlinmurens fald kan kontrasten dårligt være større. Pludselig har tv-udsendelser fået tyske navne, danskere valfarter til Berlin for at nyde Tysklands hippe hovedstad, og børn betegner landet som ”übercool”. Men hvad er forklaringen på, at vi ikke længere ligesom grisehandlerens Kvik trækker knurhårene til os, men i dag nærmest er blevet ”hund efter Tyskland”? Lykke Friis tager os med på en rejse til Angela Merkels Tyskland og trækker tråde tilbage til de tidligere Tysklande under Bismarck, Hitler og den kolde krig. Som fast følgesvend gennem bogen har Lykke Friis de markante tyske politikeres hunde.  
  •  
     
     
     
    Strategi der virkerStrategi der virkerLars Bo Hansen”Strategiarbejdet skal demokratiseres og gentænkes, hvis det skal blive til andet end et årligt teater.” Så kontante er ordene fra Lars Bo Hansen, der har skrevet Strategi der virker, en bog om, hvordan man får strategier til at virke. Der er mange eksempler på virksomheder, der per rutine og pligt årligt opfører strategiteateret, hvor der tales vision, mission og mål, uden at de involverede reelt tror på, at det fører til forandring og bedre forretningsresultater. På grund af mange nyttesløse og demotiverende strategiprocesser med for meget snak og for meget isvand er strategiprocessen blevet noget, der skal overstås. Men sådan behøver det ikke være. Lars Bo Hansen beskriver som alternativ et strategiarbejde som en organisk proces – hvor man på én gang har fokus på både korte og langt sigt. Drift og strategi skal flyde sammen og blive til ”det, vi går og gør”. Medarbejdere og ledelse drøfter åbent de forskellige strategiske muligheder. Beslutningen er stadig ledelsens, men medarbejderinvolveringen er høj og sikrer, at strategien også bliver til noget. Helt konkret er der fem arbejdsområder i strategiarbejdet, og Lars Bo Hansen tager med Strategi der virker læseren i hånden hele vejen. Han antager, at læseren er den, der ved mest om sin egen virksomhed, men stiller spørgsmålene og oplister, hvilke analyser der skal til hvornår, viser, hvilke tal der er nødvendige til hvad osv.
  •  
     
     
     
    Behøver det at være så indviklet?Behøver det at være så indviklet?Peter LoftSom tidligere departementschef i Skatteministeriet øser Peter Loft af en dyb viden om, hvordan skattelovgivningen i Danmark er skruet sammen. Mange mennesker synes, at skattereglerne er ulogiske og umulige at gennemskue. Peter Loft giver sit bud på, hvorfor skattesystemet ser ud, som det gør. Han fortæller om de overvejelser, der ligger bag love og regler, og viser, at der måske er en mening med det meste.
  •  
     
     
     
    Stå fastStå fastSvend BrinkmannSvend Brinkmanns svar til den enorme mængde af selvhjælpsbøger er denne 7 trinsguide: 1. Hold op med at mærke efter i dig selv 2. Fokuser på det negative i dit liv 3. Tag nej-hatten på 4. Undertryk dine følelser 5. Fyr din coach 6. Læs en roman – ikke en selvhjælpsbog eller en biografi 7. Dvæl ved fortiden Den udviklingstvang, som præger vores kultur, gør os blinde for de væsentligste ting i livet som pligtfølelse, værdighed og sindsro. Svend Brinkmann gør op med den stædige selvudviklingsindustri inden for arbejdsliv, uddannelse og privatlivet og formulerer en modstand mod tidens krav til evig omstilling og forandring. Brinkmann med et glimt i øjet, hvordan man affinder sig med sig selv, kommer uden om uhæmmet positiv tænkning og opnår en mere realistisk livsindstilling.  
  •  
     
     
     
    Danske succeser i KinaDanske succeser i KinaHugo GaardenKina er et af verdens hurtigst voksende markeder – også for Danmark. Hvad har de bedste danske virksomheder gjort for at klare sig i Kina i globaliseringens tid? Hvad kan andre virksomheder lære af deres succeser og af fejltagelserne hos selv nogle af de bedste virksomheder? Vi får indblik i mere end 30 virksomheders erfaringer – bl.a. Mærsk, Rockwool, Vestas, Grundfos og Jysk – og hører deres ledere og landechefer uddybe strategier for at operere i et land, hvor radikale forandringer er normen, og hvor de politiske vinde kan blæse enhver plan omkuld. En undersøgelse i forbindelse med bogen viser, at virksomhederne forventer et investerings-boom i Kina i de næste fem år. Etablering i Kina har éntydigt en positiv virkning på virksomhedernes resultat. Samme resultat er den danske ambassade i Beijing kommet til. Bogen beskæftiger sig også med virksomhedernes finansiering og kommer med forslag om at etablere en ny fond for investeringer i Kina. Fonden skal gøre det muligt at få danske pensionskapital med til Kina. Budskabet er, at pensionssektoren bør afsætte 1 pct. af den samlede danske pensionsopsparing på 3.000 mia. kr. til investering i danske virksomheder i Kina. Det vil give dansk erhvervsliv et mægtigt løft i det land, der bliver verdens største marked og økonomi. Med udsigt til stagnation i den vestlige verden er det nødvendigt at satse massivt på vækstlandene – med Kina i spidsen – for at kompensere for tilbageslæbet. Det kan ske efter parolen: „Hvad indad tabes i Vesten, må udad vindes i Østen.“ Både eksport og investeringer til Kina kan blive to-tredoblet, hvis hele det danske erhvervsliv følger samme strategier som de bedste virksomheder, og hvis virksomhederne satser lige så meget på Kina, som de har gjort på Østeuropa og Rusland. Firmaer på vej til Kina kunne få mere momentum med kapital fra danske pensionskasser. Samlet set er der behov for en lige så stor indsats, som da staten og virksomhederne investerede i opbygningen af Østeuropa efter Murens fald. Det er samme øvelse denne bog taler for, at vi nu skal gøre i Kina.
  •  
     
     
     
    OpfindsomhedOpfindsomhedLene TanggaardMennesker er i stand til at opfinde løsninger for at løse problemer. Denne opfindsomhed skal vi bruge og udvikle – og ikke mindst erkende omfanget af, mener Lene Tanggaard, professor ved Aalborg Universitet. For nej, vi kan ikke leve af viden alene i Danmark. Vi skal opfinde!   Med sin nye bog Opfindsomhed giver Lene Tanggaard opfindsomhed æren tilbage. Opfindsomhed er ikke blot det, vi tillægger børn, når de finder på en leg, der kombinerer gravkøer og prinsesser, der sejler på et skib kreeret af en tiloversbleven papkasse. Opfindsomhed er også noget, voksne har – og er en kerneressource, vi skal dyrke. Det er omstændighederne, der bestemmer, hvordan vi skaber rum for opfindsomheden, skriver Tanggaard. For der er forskellige vilkår for opfindsomhed: I det lille familieprægede, hippe bureau kan den store iderigdom let føre til stress og følelse af manglende retning. Her er det en lederopgave at fokusere opfindsomheden. Mens den store komplekse og bureaukratiske organisation skal finde en måde at lukke op og lade medarbejdernes opfindsomhed komme organisationen til gode på en brugbar måde. Læs de levende eksempler i Opfindsomhed. Og så skal vi fuske noget mere, mener Tanggaard. Fuske i den jyske betydning, hvor man går rundt og piller vedvarende ved noget, man interesserer sig for. Som lærlingen, der i sin fritid fusker med at få et gammelt fjernsyn til at virke ude i garagen, eller designeren, der altid doodler på papir under telefonsamtaler. Opfindsomhed er tæt knyttet til nysgerrighed, eksperimenter og leg – og fuskeri hører til i disse kategorier. Lene Tanggaard har en række erfarede historier om opfindsomhed og måder at bruge eller dræbe den på i sin nye bog. Eksempler, som får en til at reflektere: Hvordan bruger vi opfindsomhed i hverdagen? Og hvordan skaber vi rum for mere? Bogen er en del af High Performance-serien.
  •  
     
     
     
    Leadership pipelineLeadership pipelineSteve Drotter, Jim Noel, Ram CharanLeadership Pipeline er en international bestseller skrevet af guruen Ram Charan sammen med de velrenommerede Stephen Drotter og Jim Noel. Bogen danner baggrund for arbejdet med at sikre stærke ledere i virksomheder verden over. Stærke ledere på alle niveauer er en forudsætning for en virksomheds succes. Men i mange virksomheder er ledelsespipelinen – det interne arbejde for at udvikle ledere – gået i stykker eller den eksisterer slet ikke. Bogen præsenterer en gennemprøvet model til at planlægge virksomhedens arvefølge og udvikle dens ledere. Modellen hjælper virksomheder med at udvælge, udvikle og evaluere deres ledere på alle niveauer, så ledelseskraften ikke pludselig slipper op, fordi man ikke har forberedt sig i tide. Mærkeligt nok gør mange virksomheder en meget større indsats for at nå deres økonomiske mål end for at udvælge de bedste folk til de enkelte poster og sikre sig, at der findes de nødvendige kompetencer i virksomheden. Moderne virksomheder skal holde deres ledelsespipeline fyldt og flydende, så de sikrer, at der hele tiden findes en stabil pulje af dygtige ledere i hele organisationen.
  •  
     
     
     
    Det kreative samfundDet kreative samfundLars TvedeLandes økonomiske tilstand bestemmes på kort sigt af konjunktursvingninger, siger økonomerne. På længere sigt tæller indsatsen af kapital og arbejdskraft mere. Men på den helt lange bane er det faktisk mobilisering af kreativitet, der gør den største forskel, viser Lars Tvede i denne bog. Forskellige nationer og civilisationer har gennem tiden håndteret dette meget forskelligt. Mange har været kreative for en tid, men er så sandet til og forgået.   Hvordan kan vi med mere fokus på kreativitet forme en bedre fremtid? Og omvendt: Hvordan kan vi tabe alt som mange civilisationer før os, hvis vi hæmmer kreativiteten? Hvis man vil forstå, hvilken forskel kreativitet kan gøre, er Tvedes bog det rette sted at starte. Tag derfor med på rejse gennem menneskehedens historie og se bl.a. her, hvorfor homo sapiens udkonkurrerede neandertalerne, og hvordan Vesten startede en uhørt kreativ eksplosion i middelalderen, samtidig med at de tidligere mere dynamiske islamiske og kinesiske folkeslag gik i stå. Læs også hans forklaring på, hvordan kreativitet dybest set opstår – uanset om det er i naturen, i erhvervslivet eller blandt nationer. Dybest set kan det koges ned til blot fire fænomener, der skal kombineres for at få kreativitet og mangfoldighed til at blomstre – hver gang.  Men hæmmer man kreativiteten, får man ikke blot statiske samfund, ifølge Tvede, man får forvitring, gældssætning, pessimisme og til sidst forfald eller kollaps.   Vestlige nationer tager nu tilløb til sådanne problemer, og nogle frygter nedture som Argentinas eller værre.  Men fremtiden kan også blive forbavsende god, siger Tvede, og skitserer en række positive og i øvrigt ofte anti-intuitive konsekvenser, hvis vi virkelig evner at åbne de kreative sluser.    
  •  
     
     
     
    'Business Model Generation'Business Model GenerationAlexander Osterwalder, Yves PigneurDet er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel.   Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark.   Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.
  •  
     
     
     
    Det gennemsnitlige menneskeDet gennemsnitlige menneskeStig Matthiesen, Morten Albæk“Op igennem 1990’erne og 00’erne har vi skabt en kultur, der alene har opfordret mennesket til at definere sig selv ved sine ambitioner, drømme og fantasier. En kultur, der reproducerer folks manglende evne til nøgternt at vurdere egne evner ved at anspore dem til konsekvent at overvurdere dem”. Så kontant er meldingen fra Morten Albæk her i bogen.   Albæk gør op med folks indbildte tro på, at deres talent bare skal opdages og langer ud efter den manglende selverkendelse, der nærer X Factor og andre lignende konstruktioner i vores omgivelser. For efter Albæks mening er de fleste af os helt gennemsnitlige, fejlfyldte mennesker, som skal arbejde flittigt og gøre vores bedste hver eneste dag, hvis vi skal opleve succes og bidrage positivt til verden.   Morten Albæk er Group Senior Vice President i Vestas, anerkendt som en af de mest innovative marketingdirektører i verden og adjungeret professor i Anvendt Filosofi ved Aalborg Universitet.   I bogen deler han sine tanker om vigtigheden af at være et helt menneske i en moderne og omskiftelig verden. Han forklarer, hvorfor man hverken kan være en god leder, en god medarbejder eller et godt menneske, hvis man ikke er ærlig i omgangen med sig selv og med andre. De kontante refleksioner sættes løbende i relief med Albæks fortælling om sin egen opvækst og sine personlige erfaringer fra ungdoms- og voksenlivet.  
  •  
     
     
     
    Håndbog for førstehjælpereHåndbog for førstehjælperePoul Lørup LarsenBogen fremmer forståelsen for førstehjælp og er håndbog for den enkelte førstehjælper, som man kan slå op i. Den indeholder korrekte anvisninger for førstehjælp, opdateret og ifølge de nyeste lovmæssige anvisninger. (Nye krav pr. 2011!) Førstehjælperen er den vigtigste person i en ulykkessituation. Man kan ikke læse sig til at være en god førstehjælper, men hvis man først har lært det, kan denne bog hjælpe en til at huske, hvad man har lært! Bogen kan også bruges som lærebog i forbindelse med kurser og med hjælp fra en kyndig instruktør.  
  •  
     
     
     
    Coach dig selvCoach dig selvKjeld Fredens, Anette Prehn EikenTramp nye stier En coach og en hjerneforsker giver dig i denne bog recepten på, hvordan dit nytårsforsæt i år skal lykkedes: Det handler om at trampe nye stier i din hjerne! Vaner udgør motorveje i hjernen. I stedet for at forsøge at slette de veje, vi vil af med, skal vi gå efter at opdyrke nye forbindelser. Det første er nemlig umuligt, mens det andet er let. Du skal trampe en ny sti og lade de gamle stier gro til stille og roligt, når de ikke er nyttige længere. Du skal også opbygge evnen til at lære af dine succesfulde vaneændringer, af strukturen i dine gode vaner. Og så skal du i øvrigt vælge en metode, hvor du dels tager små skridt (for så bliver hjernen medspiller), dels hjælper dig med at fastholde proportionerne i din forandring.    Hvorfor skal man lære sig selvcoaching? Forfatterne Anette Prehn og Kjeld Fredens har tre gode grunde til at lære selvcoaching: 1. Du er sammen med dig selv hele tiden! Hører du til blandt flertallet – der har en benhård indre kritiker – vil det gøre en stor forskel at coache dig selv konstruktivt. 2. Selv hvis du samarbejder med en coach omkring forandring i dit liv, og f.eks. har en times session hver 14. dag, har du stadig 335 timer alene i samme tidsrum. Her står og falder din succes med din evne til at være din egen bedste motivator og selvregulator. 3. Stadigt flere oplever forventning om selvledelse i deres arbejde: At kunne planlægge, gennemføre og udvikle arbejdet selvstændigt – med virksomhedens mål og værdier for øje. Hvad enten du er en selvledende medarbejder, i en satellitfunktion, selvstændig eller leder et sted, hvor det er ”koldt på toppen”, er bogen her for dig Forfatterne giver ikke ”hurtige fix” til forandring. De giver i stedet indsigt i hjernens spilleregler, så læseren kan tage højde for dem og tænke dem ind i sine kreative strategier. Man starter med at læse bogen og lave de enkle, kraftfulde øvelser.      
  •  
     
     
     
    Den aktive bestyrelseDen aktive bestyrelseSteen Ernland, Lars Bo Hansen”Ansvaret for den enkelte virksomheds konkurrenceevne ligger hos virksomhedens bestyrelse – i tæt samspil med den daglige ledelse.“ Sådan indleder DI’s adm. direktør Karsten Dybvad denne bog, der i øjenhøjde beskriver hvordan bestyrelsen bliver aktiv og værdiskabende. Forfatterne viser, hvordan eksterne forandringer driver behovet for, at bestyrelserne udvikler sig, og de deler ud af deres viden om roller, ansvar og kompetencer i samspillet mellem bestyrelsen, ejerne og virksomhedens ledelse. De fokuserer især på udviklingen i bestyrelsesformandens rolle, og på hvordan bestyrelsen kan arbejde endnu bedre sammen. Gennem mange eksempler og indblik i faldgruber anvises bedste praksis for bestyrelsen. Baseret på deres erfaringer giver forfatterne råd til, hvordan det potentielt sprængfarlige minefelt mellem bestyrelse og direktion bedst håndteres. De beskriver forandringerne i de centrale hovedopgaver for bestyrelsen – herunder det strategiske arbejde, sikring af effektivitet i og udenfor bestyrelseslokalet samt den centrale opgave med at sikre succession i virksomhedens ledelse. 11 af Danmarks mest fremtrædende bestyrelsesformænd har bidraget til bogen.  
  •  
     
     
     
    Kan det betale sig?Kan det betale sig?Mette Lindgaard, Peter Thorgaard, Morten WieneHver gang vi bruger penge på det sociale område, skal vi gøre os klart, hvad effekten er – og om der var andre initiativer, der ville have større nytteværdi. For det er samfundets penge – og det offentlige har en samfundsmæssig og etisk forpligtels til at levere de bedst mulige indsatser. Og derfor skal vi stille spørgsmålet: Kan det betale sig? Det mener Mette Lindgaard, Peter Thorgaard og Morten Wiene i denne bog: Kan det betale sig? - Sådan måler du social nytteværdi. Bogen forklarer grundigt, hvordan man kan udarbejde en nytteværdianalyse – og klæder læseren på til at svare på, om det kan betale sig. Afsættet er en såkaldt SROI-metode: Social Re-turn on Investment, der dels består af en økonomisk beregning og dels en vurdering af velfærdseffekter som sundhed, familierelationer, netværk, selvbestemmelse, arbejdsliv, trivsel og tryghed. Bogens metodegennemgang inddrager konkrete cases, der viser områdets kompleksitet – og hvordan metoden kan bruges som værktøj. Formålet med en nytteværdianalyse er at kunne dokumentere og værdisætte social nytteværdi, så beslutningstagere på området har noget at sammenligne med i forhold til mål, prioriteter og indsatser.
  •  
     
     
     
    Strategisk ledelse i det offentligeStrategisk ledelse i det offentligeKurt Klaudi KlausenStrategisk ledelse er at stille de eksistentielle spørgsmål, tage fremtiden alvorligt og forsøge at foregribe og forme den. Det er fint nok at knokle med at optimere driften og at skabe en god arbejdsplads med motiverede medarbejdere, men det er langt fra tilstrækkeligt. Den offentlige leder skal sætte sig i spidsen for at skabe en offentlig sektor, der ikke blot er produktiv og effektiv. Lederen skal også formå at nytænke og genopfinde sin organisation. Denne nytænkning skal frem for alt ske i et samarbejde med andre, men lederen skal også turde sætte sig selv i spil for det strategiske projekt. Hvis ikke lederen selv tror på strategien, kan det ikke lade sig gøre at overbevise andre om, at den er meningsfuld at holde fast i over en længere periode. Strategisk ledelse er nemlig også det lange, seje træk. Den offentlige leder skal indgå i intelligente strategiske samtaler for at udvikle sin strategi i et samarbejde mellem politik og administration, centralt og decentralt. Han skal oversætte, motivere og skabe mening, men også forlange noget af både sig selv, sine medarbejdere og samarbejdspartnere. Til at løfte denne store opgave bidrager denne bog, som samler professor Kurt Klaudi Klausens forskning i offentlig ledelse gennem mere end 30 år. Konteksten og det strategiske råderum Bogens kapitel 2 findes i en udvidet form som e-bog. Se en oversigt over, hvor du kan købe kapitlet som e-bog.
  •  
     
     
     
    7 gode vaner - personlig og professionel effektivitet7 gode vaner - personlig og professionel effektivitetStephen R. CoveyHvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab.   Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven
  •  
     
     
     
    Kend din kerneopgaveKend din kerneopgaveMorten Christensen, Anders SenecaHvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt? Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer. Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer.  Danske Kommuner gav bogen seks stjerner. Anmelderen skrev bl.a.: "Som ægte jyde er det ikke ofte, jeg udnytter plus-skalaen fuldt ud, men det gør jeg med denne bog – ikke for bogens litterære kvaliteter, men for dens budskaber og for den lette og tilgængelige måde, de beskrives på."
  •  
     
     
     
    Sig du kan li migSig du kan li migAstrid HaugPå sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.
  •  
     
     
     
    Om livets korthedOm livets korthedLucius Annaeus SenecaSeneca (død 65 e. Kr) : Alting fryger man, dødelig som man er, alting begærer man, som om man var udødelig. Det er en tåbelig forglemmelse af sin egen dødelighed at udsætte sunde beslutninger til man bliver halvtreds eller t
  •  
     
     
     
    Når bestyrelsen skaber værdiNår bestyrelsen skaber værdiTorben BallegaardI sin nye bog Når bestyrelsen skaber værdi gør Torben Ballegaard grundigt op med ideen om, at bestyrelsesarbejde ene og alene handler om at gøre tingene rigtigt og holde øje med reglerne: ”I en verden, hvor ændringer sker med højere og højere hastighed, er det afgørende, at bestyrelsen inspireres til at gøre de rigtige ting. Regeldelen af bestyrelsesarbejdet er nødvendig, men slet ikke tilstrækkelig.” Torben Ballegaard trækker på sine mange års erfaringer fra bestyrelseslokaler, og bogen henvender sig til både nye og garvede bestyrelsesmedlemmer, hvis de vel at mærke er åbne over for at kigge på bestyrelsesarbejdet fra alle vinkler. Bogen gennemsyres af Ballegaards åbenlyse begejstring for bestyrelsesarbejdet.    
  •  
     
     
     
    Den røde løberDen røde løberChristina BoutrupVerdens største pengetank bugner, og kinesere rejser ud og investerer over hele verden. Forretningsfolk og folkevalgte ruller den røde løber ud i håb om vækst og arbejdspladser. I sin nye bog Den røde løber – Kinas fremmarch i Europa rejser erhvervsjournalist og tidligere Asien-korrespondent Christina Boutrup i kinesernes fodspor og fortæller, hvad der driver deres købelyst. Den røde løber handler om Kinas voksende indflydelse i Europa. Det er historien om, hvordan vi forsøger at tiltrække rige kinesere – og hvad der sker, når vi inviterer dem indenfor. Pengene flyder, men kommer der også politisk og kulturel indflydelse, korruption og forretninger på kinesiske vilkår ind ad bagdøren?
  •  
     
     
     
    FamilienFamilienPeter LangdalHvad er ligheden mellem moderne familier og ledelse af medarbejdere? Peter Langdal tager udgangspunkt i sin egen familie, sit arbejde som meddirektør for Betty Nansen Teatret og sine mange opgaver for teatre i Norden, når han sammenstiller familier og ledelse. Udfordringerne på en arbejdsplads er ofte de samme som i en familie. Peter Langdal taler om den sammenbragte familie som en virksomhedsform, der er opstået ud af kriser og nødvendighed. Med stor forandringsvilje er den slags familier ikke blot rustet til at rumme opbrud og omskiftelighed – de bringer også det bedste frem i deres medlemmer. Samme evne har endnu ikke vundet indpas i vores virksomhedskultur, men med Familien som inspiration kommer vi godt på vej.
  •  
     
     
     
    At leveAt leveArianna HuffingtonDen 6. april 2007 om morgenen ligger Arianna Huffington i en blodpøl på gulvet i sit hjemmekontor. Hun er kollapset på grund af udmattelse og søvnmangel og har i faldet slået hovedet mod hjørnet af skrivebordet. Efter sit kollaps sætter Arianna sig for at redefinere opskriften på succes. Succes måles stort set altid på, hvor meget magt man har, og hvor mange penge man tjener. Hvis vi vil leve det liv, vi ønsker og fortjener, har vi brug for en tredje målestok for succes. Arianna søger tilbage til antikkens græske tænkere for at opklare, hvad det gode liv består af. Ud over magt og penge handler det om at opleve velvære, finde visdom, blive forundret og være gavmild. At leve er en opfordring til at holde pauser fra vores travle digitale liv og indrette tilværelsen med plads til åndelig fordybelse. Det vil ikke blot gavne vores fysiske og mentale helbred, men også lede os til succes.  
Resultat: 1-24 (af 217)   Side: 1 2 3 ... 10  Forrige  

Log ind

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
Password

Opret profil

Få mulighed for at kommentere på bøger.
Brugernavn
E-mail
Password

Glemt password

Indtast din e-mail, og vi sender dine info.

Slet profil

Indtast din e-mail.
E-mail

Tilmeld nyhedsbrev

Indtast din e-mail-adresse for at tilmelde dig nyhedsbrevet.
E-mail

Forlaget Gyldendal – hvor forfatterne er

Gyldendal.dk

g.dk – Gyldendals internetboghandel
- er nedlagt pr. 1. maj 2013.

Nu er du på forlaget Gyldendals hjemmeside.

Her kan du læse om bøger, se film om litteratur, anmelde og komme i dialog med forfatterne.

Vi håber, at du finder den bog, du leder efter.

Velkommen til!